امیرعبداللهیان : سرنوشت مردم را به هیچ کشوری گره نمی زنیم

یک شنبه 9 آبان 1400 - 8:49:41
امیرعبداللهیان : سرنوشت مردم را به هیچ کشوری گره نمی زنیم

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سرنوشت مردم و کشور را به برجام و هیچ کشوری به‌طور مطلق گره نمی‌زنیم. منافع مشترک مبنای مناسبات است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با روزنامه ایران  با بیان اینکه ما برای شاخص‌سازی سیاست خارجی دولت سیزدهم چند کلید واژه به نام های سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند تعیین کردیم گفت:  منظور از سیاست خارجی متوازن این است که اولویت بخشی ما نسبت به برخی از کشورها از جمله همسایگان به معنای غفلت از رابطه با دیگر کشورهای جهان نخواهد بود.

وی افزود: ما دیپلماسی متوازن را در ارتباط با همه بخش‌های جهان در پیش خواهیم گرفت؛ یعنی همزمان با اینکه اولویت مورد توجه دولت سیزدهم همسایگان و آسیامحوری قرار دارد، در حوزه اروپا هم دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند را دنبال می‌کنیم و علاوه بر همه اینها امریکای لاتین و آفریقا را نیز فراموش نمی‌کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: از سوی دیگر ما از کار با سازمان‌های بین‌المللی هم غفلت نخواهیم کرد و به کارکرد سازمان‌های بین‌المللی و البته به نقصی که بویژه در مباحث تئوریک روابط بین‌الملل وجود دارد، توجه داریم. با درنظر گرفتن اهمیت بحث ساختار و کارگزار در روابط بین‌الملل معتقدیم هر یک از ساختارهای بین‌المللی که ایجاد شده کارکردی دارند و ما می‌توانیم از مسیر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بخشی از اهداف خود در سیاست خارجی را دنبال کرده و منافع خود را محقق کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 9 آبان 1400 - 8:49:17