حماس چهار موشک جدید خود را آزمایش کرد

چهار شنبه 28 مهر 1400 - 16:17:45
حماس چهار موشک جدید خود را آزمایش کرد

تهران- الکوثر:  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر از شلیک چهار موشک به طور آزمایشی از نوار غزه به سوی دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه های گروهی ضمن اعلام این خبر افزودند: حماس در سپیده دم امروز در چارچوب پیشبرد توان نظامی خود در یک اقدام دستکم ۴ موشک جدید خود را آزمایش کرد.

رسانه های مزبور تاکید کردند که برخلاف ادعای ارتش رژیم صهیونیستی توان ساخت موشک در غزه در تهاجم نظامی اخیر این رژیم علیه حماس (جنگ ۱۲ روزه / شمشیر قدس) آسیبی ندیده است.

شاخه نظامی جنبش حماس در راستای تلاش های مستمر خود به منظور پیشبرد توان نظامی خویش هر از چند گاهی به طور آزمایشی اقدام به شلیک موشک های خود به سوی دریای مدیترانه می کند.

در همین راستا گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جمعه گذشته نیز موشک جدیدی را در غزه آزمایش کرد.

حدود دو هفته پیش نیز منابع خبری گزارش داده بودند که حماس دستکم ۴ موشک جدید را در راستای توان افزایی و توسعه قابلیت های نظامی خود شلیک و آزمایش کرد.

افزایش توان موشکی و گسترش ظرفیت های نظامی حماس از جمله در حوزه تولید و آزمایش انواع موشک با هدف بازدارندگی و مقابله به مثل با حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی و هدف قراردادن شهروندان و تاسیسات فلسطینی انجام می شود.

در جنگ ۱۲ روزه که در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری پایان یافت، جنبش مقاومت فلسطین حدود چهار هزار موشک و راکت به سمت مراکز نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی شلیک کرد که سامانه های موسوم به گنبد آهنین صهیونیست ها تنها توانستند حدود ۱۰ درصد آنها را رهگیری نمایند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


چهار شنبه 28 مهر 1400 - 16:14:8