انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از سیاست‌های ضدفلسطینی فیسبوک

شنبه 17 مهر 1400 - 16:14:7
انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از سیاست‌های ضدفلسطینی فیسبوک

تهران - الکوثر : دیده‌بان حقوق بشر که در زمینه مسائل مربوط به حقوق بشر در جهان فعالیت دارد، شرکت فیسبوک را به در پیش گرفتن سیاست‌های ضدفلسطینی متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این مرکز حقوقی امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد، فیسبوک مطالب مربوط به فلسطین و نقش حقوق فلسطینیان در قدس و غزه در ماه می گذشته را حذف می‌کند.

در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است: اعتراف فیسبوک به این اشتباه‌ها و تلاش برای اصلاح برخی از آنها کافی نبوده و میزان و گستره محدودیت‌های اعمال شده بر محتواهای فلسطینی گزارش شده را نشان نداده و یا به اندازه کافی دلایل وقوع آن را شرح نمی‌دهد.

دیده بان حقوق بشر تصریح کرد، این شرکت باید به توصیه هیات نظارت در ۱۴ سپتامبر گذشته مبنی بر انجام تحقیقی مستقل به ویژه درباره جانبداری یا تبعیض در سیاست‌ها و سازمان‌هایش عمل کرده و نتایج آن تحقیق را منتشر کند.

ماه می گذشته نیز اینستاگرام در اقدامی میلیون‌ها پست کاربران خود از جمله کاربران فلسطینی را حذف کرد.

سخنگوی فیسبوک در آن مقطع اعلام کرد، به اشتباه محدودیت‌هایی را بر هشتگ عربی "الاقصی" اعمال کرده و این دستورالعمل برداشته شده است.

در ادامه فیسبوک بابت آن از همه کاربرانش از جمله فلسطینی‌ها عذرخواهی کرد.شورای نظارت فیسبوک پیشتر دستور انجام تحقیقاتی مستقل درباره شکایات ارائه شده به این شرکت درباره جانبداری علیه مطالب فلسطینی را صادر کرده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 مهر 1400 - 16:14:0