شیخ نعیم قاسم : طرح آمریکا در لبنان شکست خورده است

شنبه 17 مهر 1400 - 14:32:44
شیخ نعیم قاسم : طرح آمریکا در لبنان شکست خورده است

تهران - الکوثر : معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دولت آمریکا می‌خواهد از فشار‌ها ضد لبنان بکاهد و این بدان معناست که طرح آنها با شکست مواجه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه اظهار کرد: اقدامات آمریکا از مداخله در بانک‌های لبنان گرفته تا حمایت از طبقه فاسد در این کشور، ثابت کننده محاصره تحمیلی آمریکایی‌ها ضد لبنانی‌ها و فشار هرچه بیشتر اقتصادی به آنهاست.

شیخ نعیم قاسم روز گذشته نیز در مراسمی تأکید کرد، علت تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال لبنان ناشی از ایستادگی حزب الله برای کاستن از آثار اقتصادی است که مردم این کشور با آن مواجه هستند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان هم چنین تصریح کرد: مقاومت و همه مردم لبنان به آمریکا و نقشه هایش، جواب منفی دادند، به همین سبب این کشور مجبور شد نقشه هایش را تغییر دهد و اصلاح کند و در آینده نیز نقشه هایش را بیشتر از این تغییر خواهد داد.

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور خواستار مداخله آمریکا برای حل بحران‌های سیاسی و اقتصادی در لبنان شد. در این نامه به آنچه تهدیدات حزب‌الله علیه لبنان خوانده شد، پرداخته شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 مهر 1400 - 14:32:30