سفر امیرعبداللهیان به روسیه

چهار شنبه 14 مهر 1400 - 9:5:25
سفر  امیرعبداللهیان  به روسیه

تهران- الکوثر:  وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به روابط و مناسبات رو به گسترش ایران و روسیه در همه عرصه‌ها گفت، اراده جدی رهبران دو کشور بر توسعه بیش از پیش روابط استوار شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،حسین امیرعبداللهیان در نخستین برنامه کاری خود در جمع مدیران نهاد‌های ایرانی در روسیه گفت: نگاه دولت جدید و پیام من و دولت جمهوری اسلامی ایران برای رهبران روسیه این است که یک جهش جدی و ملموس در روابط دو کشور ایجاد شود.
وی افزود: دولت آمادگی دارد با سرعت و منطق، همکاری خود را با روسیه گسترش دهد.

وزیرامور خارجه کشورمان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان را در اولویت خود قرار داده است و در این بین روسیه به عنوان یک همسایه مهم، جایگاه ویژه‌ای دارد.
امیرعبداللهیان همچنین در بدو ورود به مسکو گفت: از مقامات رسمی روسیه انتظار داریم در خصوص هرگونه تغییر احتمالی در مرز‌های منطقه حساس باشند.
حسین امیرعبداللهیان که شامگاه سه‌شنبه برای دیدار و گفتگو با همتای روسی خود وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد در پاسخ به سوال خبرگزاری صداوسیما درباره موضع‌گیری مسکو نسبت به تحولات اخیر منطقه قفقاز و تحرکات برخی رژیم‌ها در تشدید تنش‌ها گفت: در مذاکره با سرگئی لاوروف این موضوع در دستور جدی مذاکرات خواهد بود و ایران انتظار دارد روسیه نسبت به تغییر احتمالی در مرز‌های منطقه‌ای حساس باشد.
امیرعبداللهیان افزود: ما همچنین انتظار داریم روسیه نسبت به تحرکات گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی که صلح و ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند، با حساسیت تحولات را پیگیری کند.
وزیرامورخارجه کشورمان با اشاره به تماس‌های مستمر و نگرانی‌های مشترک تهران و مسکو گفت: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک و تماس‌های تلفنی نگرانی‌های مشترک خود را بیان کرده‌ایم و اطمینان دارم در گفتگو‌های چهارشنبه با آقای لاوروف می‌توانیم توافقات خوبی داشته باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: ایران و روسیه در مسیری که بتواند تثبیت کننده وضعیت در منطقه باشد گام بردارند.
امیرعبداللهیان همچنین به رایزنی‌های برجامی بین دو کشور اشاره و تاکید کرد: در این سفر بدنبال این هستیم که دستاورد آن، جهشی قابل ملاحظه در همه بخش‌های روابط دو کشور باشد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به روابط رو به رشد تهران و مسکو اشاره کرد و افزود: تاکنون دوبار تماس تلفنی بین روسای جمهور دو‌ کشور برقرار شده و آقای پوتین با اعزام نماینده ویژه به مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران عزم جدی کشورش برای توسعه مناسبات را نشان داد.
حسین امیرعبداللهیان به مواضع اصولی روسیه در طول مذاکرات هسته‌ای و خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام اشاره و تاکید کرد: برجام یکی دیگر از محور‌های مهم بحث و رایزنی با سرگئی لاوروف خواهد بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


چهار شنبه 14 مهر 1400 - 7:1:44