اذعان افسران صهیونیست به شکست عملیات فریب حماس

یک شنبه 11 مهر 1400 - 12:57:38
اذعان افسران صهیونیست به شکست عملیات فریب حماس

تهران- الکوثر: 5 تن از افسران فرماندهی عملیاتی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی به شکست طرح این رژیم برای تخریب شبکه تونل های جنبش حماس در جریان درگیری ماه مه گذشته اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این افسران در گفتگو با کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که عملیات فریب ارتش این رژیم در مقابل گردانهای عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس شکست خورده است. در این عملیات ارتش این رژیم سعی کرد با اعلام آغاز حمله زمینی، گردان عزالدین قسام را وادار به خروج از تونل ها کرده و با این ترفند، ضمن شناسایی تونل ها، آنها را تخریب کرده و دست به قتل عام اعضای این گردان ها بزند.

اما این ترفند نتوانست گردان های قسام را فریب دهد و در نهایت، طبق اعتراف رژیم صهیونیستی، فقط بخش محدودی از این شبکه تخریب شد و تعداد انگشت شماری از اعضای حماس به شهادت رسیدند.

افسران صهیونیست در این گفتگو اذعان کردند که این رژیم در چهارچوب عملیات فریب، ادعا کرد که قصد حمله زمینی دارد و سپس همزمان با گلوله باران گسترده توپخانه، با استفاده از 160 هواپیما دست به حمله گسترده هوایی زد.

اما فرماندهان این رژیم به رغم ادعای تخریب چندین کیلومتر از شبکه تونل های حماس، از نتیجه عملیات خود ناراضی بودند و همین مسأله باعث افزایش انتقادها از این عملیات شد.

این افسران گفته اند شبکه تونل های گردان قسام یا به قول رژیم صهیونیستی (مترو حماس)، طی چند ساله گذشته حفر شده اند.

اهمیت این اعترافات که در نوع خود بی سابقه هستند، از آنجا ناشی می شود که از زبان افسران بانفوذ در سیستم جاسوسی ارتش این رژیم جاری شده اند و حکایت از این دارد که در جنگ های بعدی، تعقیب رهبران حماس به شدت دشوار خواهد بود. غزه امروز بیش از همیشه نقاط ضعف این رژیم را شناخته است و از نظر این رژیم، حماس پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است.

یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در غزه پس از پایان جنگ اخیر اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی طی 11 روز حمله، فقط 3 درصد از تونل های غزه را تخریب کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این رژیم قصد داشت بیش از 10 هزار تن از رزمندگان حماس را به شهادت برساند و غزه را ده ها سال به عقب برگرداند اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

در این نبرد، رژیم صهیونیستی عنوان "نگهبان دیوار" را بر حمله خود به غزه گذاشته بود در حالی جنبش حماس عنوان "شمشیر قدس" را برای عملیات خود انتخاب کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 11 مهر 1400 - 12:57:28