امیرعبداللهیان در نیویورک : جامعه جهانی باید به ایجاد ثبات در افغانستان کمک کند

سه شنبه 30 شهریور 1400 - 8:38:45
امیرعبداللهیان در نیویورک : جامعه جهانی باید به ایجاد ثبات در افغانستان کمک کند

تهران - الکوثر : وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار با "فیلیپو گراندی" کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در نیویورک، خواستار حمایت جامعه بین الملل برای ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان با هدف جلوگیری از آواره شدن بیشتر مردم نجیب این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: ضروری است سازمان‌های بین‌المللی به طور فعالانه تری به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در افغانستان عمل کنند تا از آواره شدن بیشتر مردم نجیب این کشور جلوگیری شود.

"امیرعبداللهیان" به چهاردهه میزبانی جمهوری اسلامی ایران از انبوه پناهندگان و آوارگان افغان با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ایران‎ اشاره کرد و افزود، ایران در تمامی این سال ها، به رغم وضعیت تحریمی و فشار اقتصادی و اخیرا شیوع ویروس  کرونا سعی کرده است میزبان خوبی باشد.

وزیر خارجه ایران در ادامه  بر ضرورت حمایت جهانی از ایران در این خصوص تاکید و از تحریم‌ها و اقدامات قهرآمیز یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران و در عین حال سکوت جامعه جهانی در قبال این اقدامات نامشروع، انتقاد کرد. 

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در این دیدار  با تقدیر از میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از آوارگان افغان، به تشریح آخرین وضعیت و چالش های حقوق بشری در افغانستان پرداخت.

گراندی با تایید ناکافی بودن کمک‌های جهانی در قبال وسعت و طولانی بودن حضور پناهندگان و آوارگان در ایران، ابراز امیدواری کرد بتواند کشور‌های بهره‌مند را متوجه مسئولیت خود در قبال این وضعیت کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 شهریور 1400 - 8:38:37

پربازدیدها