خطیب‌زاده : رویه بی‌کیفر ماندن اقدامات ضد حقوق‌بشری آمریکا، دردناک است

یک شنبه 28 شهریور 1400 - 13:25:32
خطیب‌زاده : رویه بی‌کیفر ماندن اقدامات ضد حقوق‌بشری آمریکا، دردناک است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتظار جامعه جهانی از نهادهای حقوق بشری تا امروز برآورده نشده است، گفت: ایالات متحده به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در کشورها از جمله تحریم و حتی منع دسترسی به امکانات اولیه مانند آب و غذا متهم است که در این سالها همه اقدامات بی کیفر مانده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خطیب زاده با اشاره به رویه بی کیفر ماندن اقدامات اخیر آمریکا در افغانستان اظهار کرد: کاروان ۱۰ نفره مردم عادی  افغانستان مورد حمله قرار گرفت و گفتند گروه‌های افراطی مورد حمله قرار گرفتند اما دو روز قبل اعلام کردند ببخشید اشتباه شد و از این سبوعیت و کشتار زنان و کودکان و مردم بی دفاع به عنوان یک اشتباه به راحتی عبور کردند و این وضعیت و شرایط بسیار دردناک ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر لزوم وجود قانون و تبعیت از آن اظهار کرد: آنچه که الان وجود دارد یک استثنا در حقوق بین المللی و تصور چند کشور خاص مبنی بر این است که اجرای قانون برای خودشان نیست و برای بقیه است.  ایران در این راه ایستادگی کرده است. پیام جمهوری اسلامی مبارزه با سلطه طلبی و استیلا بر کشورها بوده و این را فعالانه با سیاست خود ادامه می‌دهیم. خبر خوب این است صداهای بیشتری در کنار جمهوری اسلامی همصدا شده اند.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخی و درباره گزارش امروز نیویورک تایمز و همکاری ترامپ با اسراییل در ترور شهید فخری‌زاده و اقدامات جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ما با جزئیات این موضوعات را در فضای خود پیگیری کردند و جزئیات این عملیات کاملاً برای آنها روشن است و در چند مسیر پیگیری‌های ایران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قسمتی که باید توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی انجام شود آنها وظیفه خود را انجام داده و می‌دهند و آنهایی که باید بدانند می دانند. اما آنهایی که این ترورها را انجام دادند به گردن کشی و چاقوکشی این اقدامات افتخار می‌کنند.

 سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره الحاق ایران به سازمان شانگهای و همچنین ترکیب جدید هیات مذاکره کننده و وضعیت FATF گفت: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای آغاز یک پروسه است که یک سال تا یک سال و نیم زمان می‌برد و در این مدت باید کارهای تشریفاتی و آیینی از جمله تایید همه اسناد سازمان شانگهای توسط تمام نهادهای ذی‌ربط در داخل جمهوری اسلامی اعمال شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 شهریور 1400 - 13:25:25