پیام قهرمانی ورزشکاران افتخارآفرین ایران از دید گاه رهبر انقلاب

یک شنبه 28 شهریور 1400 - 9:28:33
پیام قهرمانی ورزشکاران افتخارآفرین ایران از دید گاه رهبر انقلاب

تهران - الکوثر : رهبر انقلاب تاکید کردند «مهمترین پیام قهرمانی ورزشکاران افتخارآفرین کشور در صحنه های بین المللی، امکان تحقق کارهای به ظاهر نشدنی و انتقال پیام ایستادگی و امید و نشاط به جامعه و جوانان است.»

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ،رهبرمعظم انقلاب اسلامی ؛ صبح  شنبه در دیدار مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، با قدردانی صمیمانه از قهرمانان کشور ، این پیام را برای جامعه، آورده بسیار مهمی خواندند و افزودند: در حالی‌که دستگاههای بسیاری مشغول برنامه‌ریزی برای سلب امید و نشاط از جامعه بویژه از جوانان هستند، قهرمانی ورزشکاران ایرانی، پیام امید را به کل جامعه تزریق می‌کند و این موضوع بسیار ارزشمند است.

 قهرمانان پارالمپیکی ایران که به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «کاروان سردار دلها» در بازی‌های توکیو شرکت کرده بودند، با کسب ۲۴ مدال (۱۲ طلا، ۱۱ نقره، یک برنز) بهترین نتیجه تاریخ ورزش جانبازان و معلولان ایران را در ادوار پارالمپیک از آن خود کردند. کاروان المپیک ایران هم در مسابقات ،موفق به کسب هفت مدال ( ۳ طلا، ۲ نقره، ۲ برنز)  شد.

از دید گاه رهبر معظم انقلاب  ،«ورزش قهرمانی» نقش مهمی در گسترش و تعمیقِ معنویت و خصوصیات مثبت فرهنگی و اخلاقی و انعکاس آنها در سطح جهانی دارد. رهبر انقلاب با اشاره به نمونه‌هایی از این موارد در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک، نام‌گذاری کاروان ورزشی به نام شهیدان بویژه شهید سلیمانی را  جلوه‌هایی از ارزش‌های اسلامی و معرّف هویت ملت ایران برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در بیانات شان  همچنین با اشاره به موضوع به رسمیت نشناختن رژیم جنایتکار صهیونیستی در میادین ورزشی گفتند: رژیم سفّاک، نسل‌کُش و نامشروع صهیونیستی تلاش دارد با حضور در میدان‌های بین‌المللی ورزشی برای خود کسب مشروعیت کند و مستکبرین جهانی نیز به او کمک می‌کنند اما مسئولان محترم ورزشی و ورزشکاران نباید در این حوزه، به هیچ وجه منفعل شوند.
ایشان با تأکید بر اینکه ورزشکار سربلند ایرانی نمی‌تواند بخاطر یک مدال با نماینده رژیم جنایتکار دست بدهد و عملاً او را به رسمیت بشناسد، افزودند: این موضوع سابقه دارد و در گذشته هم ورزشکاران کشورها از مسابقه با نمایندگان رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی امتناع می‌کردند و بعد از مدتی هم آن رژیم از بین رفت و رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.
تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت امتناع قهرمانان ورزشی ایران از رویارویی  با نمایندگان رژیم صهیونیستی در این زمینه  حاوی جنبه های مهم ارزشی است که نشانه پابندی قهرمانان عرصه ورزش به دفاع از عدالت و حقوق یک ملت  مظلوم است . حفظ این ارزش ها در شرایط کنونی که ایران از هرسو تحت فشار حداکثری و جنگ روانی و تبلیغات سوء دشمنان قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است ودر حقیقت نماد ایستادگی و پابندی به ارزش های انقلابی  و انسانی است .

حضور افتخار آمیز  بانوان ورزشکار نیز در این عرصه ، روح تازه‌ای در کالبد ورزش ایران دمیده است .بانوان ورزشکار ایرانی در این مسابقات در عین ارائه رقابتی سالم توام با حفظ ارزش های دینی و معنوی و اخلاقی ثابت کرده اند که حجاب اسلامی مانع درخشش در عرصه ورزش و کسب مدال های افتخار آمیزنیست ؛همانگونه که این موضوع را در عرصه‌های سیاست و علم و مدیریت نیز ثابت کرده‌اند. این ارزش سازی های اخلاقی و فرهنگی ؛بی شک درجهان ورزش  تاثیر گذار است . چنانکه رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند؛ حجاب ورزشکاران زن ایرانی، راه را برای ورزشکاران زن کشورهای اسلامی نیز هموار کرده است به‌گونه‌ای که اکنون بانوان ورزشکار بیش از ۱۰ کشور اسلامی، با رعایت حجاب در میادین ورزشی حاضر می‌شوند.

این تحولات نشانه تجلی ارزش‌های انسانی و دینی و معنوی درجامعه ورزشی ایران همراه با پیام های جهانی  است  . از همین روست که استکبار جهانی، از هر پیروزی‌ که ملت ایران  به دست می آورد ،چه پیروزی در میدان ورزش، چه در میدان جنگ، چه در میدان علم و هنر عصبانی و خشمگین می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 شهریور 1400 - 7:12:57