پوتین: دولت طالبان، نماینده افغانستان نیست

جمعه 26 شهریور 1400 - 18:31:5
پوتین: دولت طالبان، نماینده افغانستان نیست

تهران- الکوثر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به تشکیل دولت موقت در افغانستان توسط گروه طالبان گفت دولت موقت در افغانستان نماینده این کشور نیست، اما کار کردن با آنها ضروری است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولادیمیر پوتین در اجلاس مشترک سران سازمان شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: "معتقدم که کمک به افغاستان برای دستیابی به صلح و ثبات، قطعا به نفع همه است: با توجه به دلایل تاریخی، اجتماعی-اقتصادی، قومی-فرهنگی و جغرافیایی. این کشور باید بخش جدائی ناپذیر از فضای امنیت و همکتاری اوراسیا باشد."

پوتین افزود:" ما عمیقا خواهان این هستیم که افغانستان به عنوان یک کشور مستقل، واحد و دموکراتیک باشد. کشوری عاری از تروریسم، جنگ، مواد مخدر، و در مسالمت و صلح و توافق با همسایگان باشد."
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که باید با آمریکا و دیگر کشورها بر روی موضوع آزادسازی مرحله ای دارایی های افغانستان کار کرد.

پوتین اظهار داشت که دولت موقت در افغانستان را نمی توان نماینده کلی این کشور نامید، اما کار کردن با آنها ضروری است.
ولادیمیر پوتین در اجلاس مشترک سران سازمان شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی افزود: گروه "طالبان"  که عملا اداره افغانستان را بر عهده گرفته است، دولت خود را در این کشور تشکیل داده و مسئولیت آینده این کشور را بر عهده گرفته است. همانطور که خود "طالبان" می گوید، این یک دولت موقت است، نمی توان آن را دولتی به نمایندگی از همگان و فراگیر نامید. در آن نمایندگان دیگر اقشار و اقوام حضور ندارند. اما به نظر می رسد، که کار با آنها (دولت موقت) لازم است. درباره به رسمیت شناختن آنها باید گفت که ...با آن دسته موافقم که دراین باره گفته اند: باید موضع خود را در این زمینه هماهنگ و توافق کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 26 شهریور 1400 - 18:30:48