دیدار رئیسی با ایرانیان مقیم تاجیکستان +عکس

جمعه 26 شهریور 1400 - 11:18:49
دیدار رئیسی با ایرانیان مقیم تاجیکستان +عکس

تهران- الکوثر: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه پنجشنبه در پایان اولین روز سفرش به تاجیکستان، در اجتماع ایرانیان مقیم این کشور در سفارت ایران در شهر دوشنبه حضور یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه ایرانیان در هر جای دنیا سفیران ایران و نماد عظمت کشور هستند، گفت: اگر چه دشمن سعی کرده در مسیر پیشرفت ملت ایران مانع ایجاد کند، اما ملت ایران نشان داده با عزم و اراده ای راسخ همه موانع را از سر راه رشد و تعالی خود کنار می زند.

رئیس جمهور ایرانیان خارج از کشور را فرصت و ظرفیتی گرانبها در مسیر پیشرفت ایران اسلامی‌توصیف کرد و افزود: ایرانیان عزیز خارج از کشور همواره تلاش کرده اند، میهن شان را در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فنی و مهندسی از داشته‌ها و توانمندی‌هایشان بهره مند کنند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه باید در عمل به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور توجه کرد و آن را در خدمت پیشرفت و گسترش ارتباطات کشور قرار داد، اظهار داشت: این ظرفیت می‌تواند در حوزه‌های مختلف نقش آفرین بوده و تبدیل به دارایی‌های ماندگاری برای کشور شود. دستگاه‌های مسئول باید زمینه لازم برای این مهم را در کشور تمهید کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های مسئول باید برای تسهیل زمینه صادرات کالا و خدمات ایرانی تمام تلاش خود را به کار گیرند، گفت: در کنار تلاش برای تسهیل زمینه صادرات، باید مراقب بود کالای بی کیفیت و یا حتی کم کیفیت از ایران صادر نشود چرا که کالای ایرانی باید معرف دقت، سلامت کاری و توانمندی ایران باشد.

رئیس جمهور، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز بستر برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در بخش های مختلف مهیاست و امنیت سرمایه و سرمایه گذار کاملا تضمین شده است، خاطرنشان کرد: امنیت «سرمایه گذاری» در گرو امنیت «سرمایه» و امنیت «سرمایه گذار» است که هر دو در دولت سیزدهم تضمین شده است و زمینه سرمایه گذاری ایرانیان در داخل کشور را به طرق مختلف از جمله تسهیل و تسریع صدور مجوزها فراهم کرده و از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می‌کنیم.

تصاویری از این دیدار صمیمانه را می توانید اینجا مشاهده کنید: 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 26 شهریور 1400 - 11:18:40