رایزنی آمریکا با اروپایی‌ها درباره آینده مذاکرات برجام

شنبه 20 شهریور 1400 - 10:55:14
رایزنی آمریکا با اروپایی‌ها درباره آینده مذاکرات برجام

تهران- الکوثر: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد در پاریس با مقام‌های فرانسه، آلمان و انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده مذاکرات برجام «رایزنی‌های مفیدی» انجام داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری از پایان مجموعه دیدارها و نشست‌هایش در پایتخت فرانسه با موضوع آینده توافق هسته‌ای (برجام) خبر داد.

رابرت مالی که از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تعیین شده و کار مسئول تیم اعزامی واشنگتن به مذاکرات وین بوده است، صبح امروز شنبه درباره سفر به پاریس توضیحاتی ارائه کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در صفحه توییتر خود نوشت: «یک سلسله دیدارهای مفید در پاریس را با همتایان خودمان در اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) درباره آینده مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک (توافق برجام) و اهمیت بازگشت سریع به پایبندی متقابل، تمام کردم».

این مقام ارشد آمریکایی توضیح بیشتری درباره این «سلسله دیدارها» درباره آینده مذاکرات برجام نداد.

رایزنی‌های تازه واشنگتن با مقام‌های اتحادیه اروپا و نمایندگان فرانسه، انگلیس و آلمان در شرایطی انجام شده که به رغم خروج آمریکا از این توافق و عدم پایبندی سه کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات‌شان، آنها طی سال‌های اخیر همواره از ایران خواسته‌اند به صورت کامل تعهدات برجامی را انجام دهد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هفته گذشته در رأس یک هیات کوچک برای رایزنی درباره برجام به مسکو سفر کرده بود. وی پس از دیدار با مقام‌های روسی در پیامی توییتری نوشته بود: «دیدارهایی خوب و سازنده با ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم و هدف مشترک بازگشت به مذاکرات و از سر گرفتن سریع و مشترک پایبندی به برجام را به بحث گذاشتیم».

در روزهای اخیر اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی درباره برجام بیشتر شده و آنها بدون توجه به نقض عهد این کشور، ایران را به «ترک مذاکرات برجام» تهدید کرده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 20 شهریور 1400 - 10:54:55