انتقاد بیانیه نشست سه جانبه قاهره از اقدامات رژیم صهیونیستی

جمعه 12 شهریور 1400 - 17:53:31
انتقاد بیانیه نشست سه جانبه قاهره از اقدامات رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : بیانیه پایانی نشست سه جانبه قاهره بر مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و این اقدامات را نابود کننده موضوع راه حل دو کشوری دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مقامات فلسطینی، مصری و اردنی در بیانیه پایانی نشست سه جانبه قاهره که با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و ملک عبدالله دوم شاه اردن برگزار شد بر مخالفت خود با اقدامات اسرائیل که به نابودی راه حل تشکیل دو کشور منجر می شود و شانس برقراری صلح در منطقه ار از بین می برد، تاکید کردند.

در بیانیه پایانی تاکید شده است راه حل دو کشوری تنها راه برقراری صلح جامع و عادلانه است.شرکت کنندگان در این نشست ضمن اعلام مخالفت با اقدامات اسرائیل، بر حق ملت فلسطین برای تاسیس کشور مستقل خود در مرزهای 67 به پایتختی شرق قدس تاکید کردند. در این بیانیه همچنین تاکید شده است راه حل دو کشوری تنها راه حل برقراری صلح عادلانه و جامع است. شرکت کنندگان همچنین از تلاش ها برای تثبیت آتش بس و بازسازی نوار غزه استقبال کردند و از جامعه بین المللی خواستند برای کاستن از بحران انسانی در نوار غزه از طریق شرکت در بازسازی این منطقه تلاش کند.
 بیانیه پایانی این نشست از اسرائیل خواست بر اساس مسئولیت های خود طبق قوانین بین المللی، به نیازهای اساسی و انسانی اهالی نوار غزه توجه کند. محمود عباس، عبدالفتاح السیسی و ملک عبدالله دوم در این نشست بر اهمیت متحد کردن تلاش ها برای حمایت از مواضع فلسطینیان در خصوص حل و فصل سیاسی تاکید کردند.

توافق بین همه گروه های فلسطینی و حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و نقش آن در نوار غزه و بهبود اوضاع انسانی و معیشتی در نوار غزه از دیگر موضوعاتی بود که شرکت کنندگان در این نشست سه جانبه بر آن تاکید کردند. این نشست سه جانبه پس از دیدار اخیر محمود عباس با بنی گانتس وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل برگزار می شود.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 12 شهریور 1400 - 16:28:8