رئیسی : سواحل مکران می‌تواند قطب رونق تجاری ایران با دنیا باشد

جمعه 12 شهریور 1400 - 14:42:3
رئیسی : سواحل مکران می‌تواند قطب رونق تجاری ایران با دنیا باشد

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: سواحل مکران می‌تواند قطب رونق و ارتباطات تجاری و اقتصادی ایران با دنیا باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سیدابراهیم رئیسی»رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه در جمع نمایندگان اقشار مختلف، علما و نخبگان چابهار استان سیستان و بلوچستان ، با بیان اینکه سواحل مکران دروازه ورودی ایران به بسیاری از کشورهای دنیاست، تصریح کرد: سواحل مکران بسیار جایگاه حساس و مهمی دارد و باید ساز و کار و مرکزیت فعالی برای عمران و آبادی این منطقه وجود داشته باشد که مسئولیت این موضوع را به عهده بگیرد.

رئیسی افزود: کار در این منطقه باید در یک زمان معینی به نتیجه برسد تا بهره‌گیری از این ثروت خدادادی و اقتصاد دریا، از فرصت‌های ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه به نحو احسن بهره برده شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران از همه تلاش‌گران تامین امنیت منطقه از جمله نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و مرزبانان در نیروهای دریایی، زمینی و هوایی قدردانی کرد.

رئیسی با بیان اینکه سواحل مکران یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: یکی از اولین اقدامات در این زمینه معرفی دقیق و کامل ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه مکران است. 

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در دومین روز سفر خود به سیستان و بلوچستان ابتدا وارد چابهار شد و به صورت سرزده از مناطق مختلفی همچون محله‌های حاشیه‌نشین، اسکله صیادی کنارک و طرح‌ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی دیدن و در نشست اداری این استان شرکت کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 12 شهریور 1400 - 14:41:56