امیرعبداللهیان : مذاکرات وین باید منافع ایران را تامین کند

جمعه 12 شهریور 1400 - 8:45:4
امیرعبداللهیان : مذاکرات وین باید منافع ایران را تامین کند

تهران - الکوثر : وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در توییتر با اشاره به تماس تبریک وزرای خارجه آلمان، فرانسه و اتریش اظهار داشت، در گفتگوهای تلفنی با وزرای خارجه این 3 کشور تأکید کرده است مذاکرات وین باید منافع و حقوق ایران را تأمین کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه رفتار غیرمسئولانه و بی‌عملی اتحادیه اروپا باید پایان یابد افزود، در این تماس ها در خصوص سیاست خارجی متوازن و تنظیم روابط با اتحادیه اروپا، ارسال واکسن، افغانستان، تحولات منطقه و برجام بحث و رایزنی شد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در گفتگوی تلفنی با "هایکو ماس" همتای آلمانی خود با تاکید بر اینکه اصل گفت وگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهند.

"امیرعبداللهیان" همچنین روز چهارشنبه در گفت‌ وگوی تلفنی با "ژان ایو لودریان" وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا باید به تعهدات برجامی شان بازگردند تصریح کرد: ایران در مذاکراتی حضور می‌یابد که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم ایران داشته باشد.

تا کنون شش دُور مذاکره با هدف بازگشت آمریکا به برجام در شهر وین با حضور کشورهای باقیمانده در این توافق به انجام رسیده است؛ تهران در این ارتباط اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن و راستی آزمایی آنها شرط رسیدن به توافقی در این راستا خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 12 شهریور 1400 - 8:44:49