رئیس سابق موساد :‌ خروج آمریکا از عراق نگران‌کننده است

چهار شنبه 10 شهریور 1400 - 14:35:45
رئیس سابق موساد :‌ خروج آمریکا از عراق نگران‌کننده است

تهران - الکوثر : رئیس سابق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان گفت ،خروج محتمل آمریکا از عراق باید باعث نگرانی تل‌آویو باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «یوسی کوهن»‌ رئیس سابق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) امروز چهارشنبه  به مسئله خروج آمریکا از منطقه پرداخت وگفت : خروج آمریکا از افغانستان باید  تل آویو را به تفکر وا دارد ودرباره خطر ملموس و نهفته خروج محتمل  آمریکا از عراق نیز نگران کند.

یوسی کوهن  همچنین مدعی شد، هرگونه خروج شتاب‌زده و بی‌حساب و کتاب آمریکا ممکن است منجر به فروپاشی کلی عراق در میان طوایف مختلف این کشور شود.

پس از سقوط کابل و فرار اشرف غنی از افغانستان ، امریکائیها  سراسیمه از ترس جانشان  اقدام به  فرار و  زودتر از موعد مقرر یعنی 31 اوت ازآن کشور کردند .

در عراق نیز اخیرا «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار و  توافقنامه ای را  امضا  کردند که براساس آن تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) نیروهای رزمی آمریکا از عراق خارج خواهند شد. 

مردم و گروه های عراقی هم  بارها خواستار خروج نظامیان آمریکا  از کشورشان شده اند؛ پارلمان این کشور نیز پیشتر طرحی را درباره خروج این نیروها به تصویب رسانده است.


چهار شنبه 10 شهریور 1400 - 14:25:22