سرلشکر باقری : آمریکا با شکستی خفت بار افغانستان را ترک کرد

یک شنبه 7 شهریور 1400 - 13:22:6
سرلشکر باقری : آمریکا با شکستی خفت بار افغانستان را ترک کرد

تهران - الکوثر : رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : آمریکا با شکستی خفت بار افغانستان را ترک کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  در آئین تکریم امیر سرتیپ امیر حاتمی و مراسم معارفه امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر جدید دفاع گفت:  آخرین جنایت آمریکا اتفاقات افغانستان است که با دو هزار میلیارد هزینه هنگفت، ارتش افغانستان را به ارتشی بی خاصیت تبدیل کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنایات آمریکا و لشکرکشی های متعدد به منطقه غرب آسیا، افزود: سایر توطئه ها در جای-جای منطقه مشهود است و ادامه دارد در چنین شرایطی حفظ توان دفاعی و پیشرفت، امری ضروری است که بدون توان دفاعی بومی و کارآمد محقق نخواهد شد.

سرلشکر باقری با اشاره به تغیر شکل جنگ ها، گفت: جنگ های امروز و آینده شباهت اندکی با گذشته دارد و جنگی که سال گذشته در قره باغ اتفاق افتاد با جنگ های گذشته هیچ شباهتی نداشت و در آن جنگ از فناوری های نوین استفاده شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  همچنین گفت : توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی به دلایل گوناگون یک وظیفه قطعی و اجتناب ناپذیر است.

به گفته سرلشکر باقری  : نظام  جمهوری اسلامی ایران  در حساس ترین نقطه جغرافیای جهان قرار دارد که در سالهای اخیر همواره اتفاقات و ناآرامی های متعددی روی داده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  خاطرنشان کرد : وزارت دفاع وظیفه تولید قدرت متناسب با تغییرات جدید و جنگ های آینده را برعهده دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 شهریور 1400 - 13:21:55