رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در خلیج فارس

دو شنبه 1 شهریور 1400 - 17:53:6
رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در خلیج فارس

تهران- الکوثر: سفیر روسیه در تهران گفت نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال بعد، رزمایش نظامی با تمرکز بر امنیت دریانوردی و مبارزه با راهزنی دریایی در خلیج فارس برگزار می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری روسی «ریانووستی»، «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران اعلام کرد نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲، رزمایش نظامی در خلیج فارس برگزار می‌کند.

به نوشته ریانووستی به نقل از جاگاریان، این رزمایش نظامی شامل شناورهای دریایی از ارتش‌های سه کشور می‌شود که روی امنیت دریانوردی و مبارزه با راهزنی دریایی تمرکز دارد.

وی در این‌باره توضیح داد: «روسیه درخصوص مسائل مرتبط با برخی حوادث برای کشتی‌ها در دریای عمان مبالغه و گزافه‌گویی نمی‌کند».

سفیر روسیه در تهران با بیان این که روسیه به گرم‌شدن روابط بین ایران و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توجه دارد، گفت: «روسیه تایید می‌کند که ایران و کشورهای عربی به‌دنبال تنش‌زایی نیستند».

جاگاریان درباره همکاری نظامی با ایران نیز اظهار داشت در پی برداشته‌شدن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، دو کشور اکنون در حال انجام گفت‌وگوهایی درباره خرید و فروش محصولات نظامی هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 1 شهریور 1400 - 17:52:55