اولیانوف: مذاکرات برجام به زودی از سر گرفته می‌ شود

شنبه 30 مرداد 1400 - 18:28:15
اولیانوف: مذاکرات برجام به زودی از سر گرفته می‌ شود

تهران - الکوثر : نماینده روسیه نزد سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین در واکنش به ادعای یک مقام آمریکایی درباره برجام گفت، مذاکرات درباره این توافق هسته ای در پایتخت اتریش به زودی از سر گرفته می‌ شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه نزد سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین در واکنش به ادعای "رابرت مالی" نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتر نوشت، گفت‌ و گو های وین برای احیای برجام به زودی از سر گرفته می‌ شوند و طرف‌ های این توافق هسته ای بایستی موانع باقی‌ مانده را برطرف کنند. 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بامداد جمعه در مصاحبه‌ ای با نشریه پولیتیکو ضمن تکرار ادعای های ضد ایرانی آمریکا مدعی شده بود، سرنوشت برجام با یک علامت سوال بزرگ روبرو است. 

تا کنون شش دُور مذاکره با هدف بازگشت آمریکا به برجام در شهر وین با حضور کشورهای باقیمانده در این توافق به انجام رسیده است؛ تهران در این ارتباط اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن و راستی آزمایی آنها شرط رسیدن به توافقی در این راستا خواهد بود.

"دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، 8 می 2018  به صورت یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت "جو بایدن"، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند؛ اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دور جدید مذاکرات در وین بارها اعلام کرده‌اند که بایستی همه تحریم‌های اعمال شده آمریکا لغو شود و پس از راستی آزمایی، ایران نیز تعهداتش را اجرایی خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 30 مرداد 1400 - 18:28:6