کاخ سفید: میلیاردها دلار سلاح پیشرفته به دست طالبان افتاده است

چهار شنبه 27 مرداد 1400 - 10:32:33
کاخ سفید: میلیاردها دلار سلاح پیشرفته به دست طالبان افتاده است

تهران- الکوثر: مشاور ارشد امنیت ملی دولت جو بایدن اعتراف کرد میلیاردها دلار سلاح از جمله هلیکوپترهای پیشرفته، پهپادها و تانک‌های ضد مین، به دست طالبان افتاده و واشنگتن کنترلی بر آنها ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جیک سالیوان مشاور ارشد امنیت ملی دولت جو بایدن، در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه اعتراف کرد ارتش آمریکا کانال پیگیری میلیاردها دلار تجهیزات نظامی که به ارتش افغانستان هدیه داده بود را از دست داده است.

سالیوان خاطرنشان کرد، به طور حتم بخش عمده‌ای از این تجهیزات به دست نیروهای طالبان افتاده است و به نظر نمی‌رسد که آنها بخواهند سلاح‌ها را به آمریکا تحویل دهند.

جیک سالیوان افزود، آمریکا تجهیزات نظامی را به طالبان نداده بود، بلکه تجهیزات را در اختیار ارتش افغانستان گذاشته بود تا از خود دفاع کند.

تصاویر منتشر شده از فرودگاه قندوز نشان داد که طالبان پس از تصرف این شهر سلاح های موجود را به غنیمت گرفته است. گفته می شود که برخی از این تجهیزات در زمره پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی به‌شمار می‌روند.

به رغم ادعای آمریکا مبنی بر تجهیز ارتش افغانستان به سلاح های پیشرفته و ارایه آموزش های لازم به ارتش این کشور، نیروهای طالبان پس از فرار نظامیان آمریکایی از افغانستان با در دست داشتن سلاح های معمولی به سرعت استان های این کشور را یکی پس از دیگری فتح کردند و با فرار اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، بر کابل هم تسلط یافتند و ارتش افغانستان به طور کامل فروپاشید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 27 مرداد 1400 - 10:32:27