پایان نشست‌ دوحه همزمان با تشدید بحران افغانستان

چهار شنبه 20 مرداد 1400 - 11:17:47
پایان نشست‌ دوحه همزمان با تشدید بحران افغانستان

تهران - الکوثر : نشست‌های هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله با هیئت‌های کشور‌های شرکت کننده در کنفرانس بین المللی درباره افغانستان در دوحه قطر پایان یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نشست های هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله رئیس کمیته عالی آشتی این کشور با هیئت های کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی درباره افغانستان در دوحه قطر پایان یافت.

نشست های هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله با هیئت های کشورهای شرکت کننده در کنفرانس دوحه، پایان یافت. هدف از برگزاری این کنفرانس، بررسی آخرین تحولات پرونده افغانستان در سایه نبردهای فعلی بین نیروهای دولتی و طالبان است. هیئت مذاکره کننده طالبان هم به این کنفرانس پیوست.

روز گذشته در دوحه همچنین نشست سه جانبه درباره افغانستان آغاز شد. قطر برای جلب توافق منطقه ای و بین المللی برای تحقق صلح و ثبات در افغانستان تلاش می کند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افغانستان بر پایبندی این گروه به موفقیت مذاکرات صلح در دوحه تاکید کرد.

 محمد نعیم در مصاحبه با الجزیره گفت: ما به موفقیت مذاکرات پایبند هستیم و موفقیت آن به پایبندی همه طرف ها به تعهدات شان بر اساس توافق های قبلی بستگی دارد.

محمد نعیم افزود: ما بهترین راه حل را گفتگو و نشستن پای میز مذاکره می دانیم، اما همه طرف ها باید به تعهدات شان پایبند باشند، نه اینکه در روز عید (قربان) اعلام جنگ کنند. آیا چنین کاری نشانه حسن نیت برای پیگیری فرآیند سیاسی است؟

عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان، بر لزوم میانجی گری در مذاکرات با طالبان تاکید کرد.

حبیبه سهرابی در مصاحبه با الجزیره ، از جامعه جهانی خواست طالبان را تحت فشار قرار دهد تا جدی بودن خود را در مذاکرات نشان دهد.
سهرابی افزود: طالبان اهمیتی به مذاکره نمی دهد، زیرا اطمینان دارد که با خشونت می تواند اهدافش را محقق کند.
وی خاطر نشان کرد: طالبان با سخن گفتن از مذاکره، جامعه جهانی را فریب می دهد، اما به هیچ وجه به دنبال مشارکت صادقانه در مذاکرات نیست. اگر توجه جدی به مذاکرات نشان دهند باید میانجی گری وجود داشته باشد. برای هر دو طرف بهتر است که میانجی وجود داشته باشد و مشخص خواهد شد کدام طرف واقعا خواهان مذاکره است و چه کسی به دنبال خشونت است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 20 مرداد 1400 - 11:17:39

دسته بندی :