پاسخ ایران به ادعای گروه هفت

یک شنبه 17 مرداد 1400 - 17:10:54
پاسخ ایران به ادعای گروه هفت

تهران - الکوثر : ماجراجویی های اخیر رژیم صهیونیستی پیرامون حادثه کشتی «مرسر استریت» پرده دیگری از سناریوهای چندمنظوره غرب علیه ایران را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در ادامه این سناریو، وزیران امور خارجه کشورهای " گروه ۷ "،  روز جمعه در بیانیه ای، بدون ارائه مستندات لازم، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  در واکنش به بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای گروه 7، هدف اینگونه سناریوسازی های بی پایه  را که غالبا رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، مشوه ساختن فضای سیاسی منطقه دانست. 

در این راستا اسرائیل و حامیانش اطلاعات جعلی درمورد حوادث اخیر در آبهای منطقه را به شورای امنیت نیز بردند تا شاید بتوانند با صحنه سازی، ایران را محکوم کنند، اما شکست خوردند.

3 سال قبل هم نماینده آمریکا در سازمان ملل در یک سناریوی مشابه درراستای سیاست‌های ایران‌هراسانه ، سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرده بود تا آنچه را که به‌ادعای وی قطعات موشک‌های منتقل‌ شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن خوانده شده بود، به انها نشان دهد. اندکی بعد، اما روزنامه نیویورک‌تایمز به‌ نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعاهای  مطرح شده علیه ایران  ایران را رد کرد . تکرار این نمایش های  سیاسی ظاهرا" پایانی ندارد.

نشریه  "ایندیپندنت"  در  گزارشی  به نقل از «آموس هارل»، «تحلیلگر روزنامه هاآرتص اسرائیل» نوشت  ؛ جنگ دریایی را «اسرائیل آغاز کرد نه ایران» و این اسرائیل بوده که در دو سال گذشته به تانکرهایی که نفت ایران را به سوریه می‌برند حمله می‌کرده است. این حملات دریایی بخشی از یک دکترین شناخته‌شده اسرائیلی به نام «جنگ بین جنگ‌ها» است که در پی جنگ با حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ به یکی از راهبردهای ارتش اسرائیل بدل شد.

این رژیم  در واقع بیش از هفت دهه با حمایت های امریکا و انگلیس منبع اصلی تهدید، بی ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است. اکنون نیز بحث اصلی ؛اهدافی است که  نا امن کنندگان منطقه دنبال می کنند .در این میان موضوعی که نگرانی صهیونیست ها را بر انگیخته ؛ به بن بست  رسیدن امریکا در ادامه فشار حداکثری بر ایران است .

در واقع برای امریکا راهی  جز تن دادن به رعایت  حقوق  ملت  ایران  باقی نمانده  است. به عبارتی دیگر واشینگتن در موقعیتی نیست که بتواند با کارت سوخته تحریم و مذاکرات برجامی؛ مطالبات زیاده خواهانه خود را به ایران تحمیل کند . بنابر این؛اگر اسراییل بر این توهم است که می تواند با سناریو سازی های تکراری به دوران طلایی گذشته باز گردد، قطعا" دچار خطای محاسباتی بزرگی شده است. 

وبسایت نور نیوز، در تحلیلی در این باره می نویسد ؛" اسرائیل «توان و جرات» اقدام نظامی علیه ایران را ندارد «زیرا چنین اقدام جنون‌آمیزی شرایط را برای حمله همه‌جانبه به این رژیم و نابودی همه زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی و اقتصادی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن» فراهم خواهد کرد.

اظهارات سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دیدار قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان در روز شنبه به همین نکته اشاره دارد که تاکید کرد: ظرفیت فروپاشی رژیم صهیونیستی مهیا بوده و کافی است شرایط برای اشتباه آنها فراهم شود.

این سخن، این پیام را دارد که ایران با در اختیار داشتن بیشترین ساحل درخلیج فارس و دریای عمان ؛ صلح و ثبات، آزادی کشتیرانی و تامین امنیت منطقه را یک اصل غیرقابل انکار می داند و به متجاوزان هرگز اجازه نخواهد داد که امنیت و آزادی کشتیرانی را دستخوش ماجرا جویی های خود کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 17 مرداد 1400 - 17:10:45