واکسن اسپوتنیک ایرانی در مرحله تست نهایی

چهار شنبه 13 مرداد 1400 - 12:47:13
واکسن اسپوتنیک ایرانی در مرحله تست نهایی

تهران- الکوثر:  رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت اکتورکو در البرز ، توانایی تولید ۹۰۰ هزار دوز اسپوتنیک وی و ۳.۵ میلیون اسپوتنیک لایت در هر ماه را داراست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهریاری، در بازدید از شرکت دارویی اکتورکو در البرز گفت: شرکت اکتورکو در البرز توانایی تولید ۹۰۰ هزار دوز اسپوتنیک وی و ۳.۵ میلیون اسپوتنیک لایت در هر ماه را داراست و به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور، واکسن اسپوتنیک ایرانی  مرحله تست های نهایی را سپری می کند.

همچنین بخوانید:

شهریاری افزود: نتایج کارآزمایی بالینی واکسن اسپوتنیک لایت در آذربایجان و روسیه بسیار موفقیت آمیز بوده است.

او گفت: تزریق این نوع واکسن اسپوتنیک در سنین ۱۸ الی ۵۰ سال با موفقیت همراه شده و نتایج این مطالعات باعث شده است در شرایط بحرانی روسیه، سرعت واکسیناسیون جوانان به سرعت بالا رود و هم اکنون واکسن اسپوتنیک لایت در ۱۲ کشور به صورت گسترده تزریق می‌شود و اثرات مطلوبی در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


چهار شنبه 13 مرداد 1400 - 10:0:42