تحویل یک و نیم میلیون دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت

یک شنبه 10 مرداد 1400 - 16:54:20
تحویل یک و نیم میلیون دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت

تهران- الکوثر: مدیر عامل بنیاد برکت گفت تا آخر این هفته یک و نیم میلیون دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: برخی اصرار دارند که بنیاد برکت نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند در حالی که ما براساس آنکه اواخر فروردین مجوز واکسن صادر شد، در خرداد عملیات تولید را آغاز و با وجود وقفه ۴۰ روزه، بیش از ۵ میلیون دُز واکسن معادل ۳۵ درصد کل واردات کشور، تولید کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر هفته یک میلیون دُز واکسن در خط یک تولید می‌شود و با راه اندازی خط دو و سه تا اوایل شهریور، این ظرفیت افزایش چند برابری پیدا می‌کند.

این مقام افزود: یکی از اقدامات مهم بنیاد برکت که از ابتدای تشکیل آن مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بود، ورود بر امر مدرسه سازی است و قرار شده بود که بنیاد برکت هزار مدرسه احداث کند ولی هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ قرارداد برای احداث مدرسه منعقد شده و ۸۰ درصد آن معادل هزار و ۶۵۰ مدرسه احداث گردیده است.

محمد مخبر بیان داشت: علاوه بر این، هزار و ۷۷۰ مسجد و مرکز فرهنگی در سراسر کشور در حال احداث است که از این مجموع، هزار و ۴۵۰ مرکز فرهنگی افتتاح شده است.

وی در ادامه توضیح داد: ابتدای سال ۱۴۰۰ بنا را بر این گذاشتیم تا طی دو سال، هزار مدرسه کانکسی کشور تبدیل به مدرسه دائم شود که در سال تا مهرماه امسال، ۳۰۰ مدرسه و تا پایان سال ۲۰۰ مدرسه کانکسی به مدرسه دائم تبدیل می‌شوند. در سال دوم نیز ۵۰۰ مدرسه کانکسی دیگر به مدرسه دائم و ۲۰۰ مدرسه معمولی توسط بنیاد برکت احداث شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 10 مرداد 1400 - 16:40:45