واکنش وزارت خارجه روسیه به متهم شدن ایران در ماجرای کشتی اسرائیلی

سه شنبه 12 مرداد 1400 - 8:20:18
واکنش وزارت خارجه روسیه به متهم شدن ایران در ماجرای کشتی اسرائیلی

تهران- الکوثر: رئیس دپارتمان آسیای وزارت خارجه روسیه بیان داشت: هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران مبنی بر دخالت در حمله به کشتی مرسر استریت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زمیر کابولوف رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: هیچ پایه و اساسی وجود ندارد که ایران ممکن است در حمله به نفتکش مرسر استریت دست داشته باشد، فعلا کشورهای غربی که به تهران تهمت می زنند شواهدی ارائه نکرده اند.

کابولوف افزود: "ما هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران نداریم و حقایق و مدارکی وجود ندارد. وقتی حقایق باشند آن وقت می توان در این زمینه کار کرد."

وی خاطرنشان کرد، تهران فعلا از مسکو برای آشکار شدن وضعیت حادثه درخواست همکاری نکرده است.
این دیپلمات افزود: " فعلا تهران درخواست نفرستاده است و آنها حتی زمان این کار را نداشتند برای آنکه همه چیز طی چند روز اتفاق افتاد."  
روز دوشنبه سفیر ایران در لندن به وزارت خارجه بریتانیا احضار شد. این احضاریه در ارتباط با احتمال دخالت تهران در حمله به کشتی مرسر استریت بود. در پاسخ وزارت خارجه ایران نیز کاردار انگلیس و همچنین سفیر رومانی را احضار کرد.

در حمله به نفتکش «ام‌تی مرسر استریت» در نزدیکی سواحل عمان در روز پنجشنبه 29 ژوئیه، دو خدمه این کشتی، یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی، کشته شدند. روز یکشنبه اول اوت دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا ایران را مسئول حمله به این نفتکش که صاحب اسرائیلی دارد معرفی کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 12 مرداد 1400 - 8:19:22