رژیم صهیونیستی ایران را مسئول حادثه کشتی در دریای عمان دانست

شنبه 9 مرداد 1400 - 8:56:28
رژیم صهیونیستی ایران را مسئول حادثه کشتی در دریای عمان دانست

تهران- الکوثر: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ مدرکی، ایران را مسئول حادثه رخ داده برای کشتی «مِرسِر استریت» در دریای عمان دانست و خواستار پاسخگویی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ارتباط با حمله به کشتی مِرسِر استریت (Mercer Street) در دریای عمان گفت ایران آزادی دریانوردی را تهدید کرده است و خواستار پاسخ سخت برای این حمله شد. 

لاپید در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد مدعی شد: "ایران نه تنها مشکل اسرائیل است، بلکه صادرکننده تروریسم است که کل جهان را تهدید می کند. ما نباید در مقابل تروریسم ایران که آزادی کشتیرانی را نیز تهدید می کند سکوت کنیم."

لاپید همچنین گفت که به همتای انگلیسی خود دومینیک راب که با وی در این مورد در تماس نزدیک است، گفت که حمله به "مِرسِر استریت که منجر به کشته شدن یک شهروند انگلیسی شد، نیاز به "پاسخ سخت" دارد.

پنج شبنه شب یک کشتی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. این خبر به نقل از گروه "عملیات‌های تجاری دریایی" به عنوان یک گروه نظامی متعلق به انگلیس اعلام شد و این گروه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در ارتباط با حمله به یک کشتی در نزدیکی سواحل عمان گفت که بررسی‌ها درباره این حادثه آغاز شده است.

در ادامه شبکه "کان" اسرائیل بیانیه شرکت "زودیاک ماریتایم"، مالک کشتی آسیب دیده اسرائیلی در دریای عمان را منتشر نمود.

در بیانیه این شرکت که متعلق به "ایال عوفر" است، اعلام شده که حداقل 2 نفر از خدمه کشتی تجاری با نام "مِرسِر استریت"، در پی حمله پنج شنبه شب گذشته کشته شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 9 مرداد 1400 - 8:56:19