تاکید میقاتی بر تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان

جمعه 8 مرداد 1400 - 11:44:21
تاکید میقاتی بر تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان

تهران - الکوثر : نخست‌ وزیر مامور تشکیل دولت لبنان بر تلاش برای کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل دولت جدید این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نجیب میقاتی نخست‌وزیر مکلف لبنان در سخنانی با اشاره به موضوع تشکیل دولت جدید لبنان گفت: من خودم را در تشکیل دولت به روزها، هفته‌ها و یا ماه‌ها محدود نمی‌کنم و تمامی تلاشم را به کار خواهم گرفت تا دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود.

میقاتی بابیان اینکه باید اسامی مورد قبولی را برای تشکیل دولت پیشنهاد کند، درباره ساختار دولت و موضع ریاست جمهوری اظهارداشت: تا بدین لحظه تفاهم و همکاری کاملی میان ما و ریاست جمهوری وجود دارد و ماموریت فعلی نجات لبنان و کنار گذاشتن اختلافات است.

نخست‌وزیر مکلف لبنان درباره یک سوم تعیین کننده دولت که منجر به اختلاف میان «میشل عون» رئیس جمهوری و «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان و مانع از تشکیل دولت توسط وی شد نیز گفت: عون رئیس تمامی مقامات است پس آیا خودش را  به یک سوم تعیین کننده محدود می‌کند؟ 

بعد از انفجار بندر بیروت در 4 اوت 2020 و استعفای «حسان دیاب» نخست وزیر وقت لبنان، «سعد الحریری» مامور تشکیل کابینه  شد اما به دلیل  اختلاف با «میشل عون» رئیس جمهور این کشور برسر تشکیل کابینه ، پس از 9 ماه  به نتیجه ای نرسید و در 15 ژوئیه انصراف خود را از این مسئولیت  اعلام کرد.

فراکسیون «التنمیه و التحریر» لبنان، روز دوشنبه گذشته «نجیب میقاتی» را به عنوان مأمور تشکیل کابینه این کشور معرفی کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 مرداد 1400 - 11:44:15

دسته بندی :