تغییر محافظان شخصی «بن زاید» همزمان با تشدید جنگ قدرت در ابوظبی

یک شنبه 3 مرداد 1400 - 12:35:46
تغییر محافظان شخصی «بن زاید» همزمان با تشدید جنگ قدرت در ابوظبی

تهران- الکوثر: یک منبع اماراتی فاش کرد که «محمد بن زاید»، ولی عهد ابو ظبی و حاکم بالفعل امارات، در میان تنش در روابطش با «طحنون بن زاید»، برادرش و مشاور امنیت ملی این کشور، محافظان شخصی خود را تغییر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این منبع در گفتگو با «امارات لیکس» با اشاره به اینکه محمد بن زاید برای تأمین امنیت خود و محل اقامتش، اقدام به استخدام نیروهای ویژه از شرکت فرانسوی Secopex کرده است، افزود: «این نیروها قرار است، ولی عهد ابو ظبی را در تمام سفرهای داخلی و خارجی‌اش همراهی کنند».

وی تاکید کرد که این اقدام محمد بن زاید پس از آن اتخاذ شد که تصمیم گرفت، از نیروهای محافظ وابسته به برادرش، طحنون بن زاید صرف نظر کند.

گفته می شود، شرکت فرانسوی Secopex یکی از مهمترین شرکت های خصوصی امنیتی دنیا در حوزه تأمین امنیت و محافظت از شخصیت‌هاست، چون نیروهای این شرکت را فقط افسران و عناصر سابق و بسیار ماهر سرویس‌های اطلاعاتی تشکیل می دهند.

همچنین این شرکت دارای ارتش بزرگی از مزدوران آموزش دیده است که در نبردهای لیبی، کردستان عراق، سومالی و آفریقای مرکزی مشارکت داشتند.

مؤسس شرکت یک افسر سابق دستگاه اطلاعات فرانسه به نام «پیر مرزالی» است که یک فراماسون یهودی الاصل متهم به دست داشتن در جنایاتی چون قتل و ترور در عراق است و از شرکتش به عنوان یکی از خطرناک ترین شرکت های امنیتی خصوصی در جهان یاد شده و مجمع فراماسونری فرانسه به شدت تلاش می‌کند، این شرکت و مؤسس آن را از تیررس رسانه ها دور نگهدارد.

این شرکت دارای تجهیزات نظامی و جنگی مدرن و پیشرفته و بالگرد و موشک است که آنها را از ارتش آمریکا و فرانسه خریداری کرده است، همچنین گفته شده، Secopex دارای تجهیزات جاسوسی و سیستم های پیشرفته‌ای است که برخی از ارتش‌های دنیا از آن محروم هستند و عناصرش آموزش‌های لازم جهت تعامل با انواع جنگ‌ها از جمله حملات شیمیایی را دیده‌اند.

در همین ارتباط، گزارش‌های بسیاری منتشر شده که از جنگ قدرت مخفیانه بین «خالد»، پسر محمد بن زاید و عمویش، طحنون بن زاید به موازات گسترش نفوذ و منافع شخصی بین دو طرف سخن می‌گوید، طوری که این رقابت و رویارویی روی خاندان حاکم بر امارات اثر گذاشته است.

این گزارش‌ها تأکید می کنند، جنگ قدرت بین خالد و طحنون، ضمن ایجاد شکافت در خاندان زاید، آن را به دو گروه تقسیم کرده و از چند ماه گذشته روند شدیدتری و شتاب زده تری به خود گرفته است.

طحنون بن زاید سمت مشاور امنیت ملی امارات را در اختیار دارد و مجموعه‌ای از منافع و امتیازات اقتصادی و امنیتی را در داخل و خارج از امارات مدیریت می‌کند.

اما خالد، او پسر بزرگ محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی است و چندین سمت از جمله رئیس دستگاه امنیتی دولت امارات را به عهده دارد.

با استمرار بیماری شیخ «خلیفه بن زاید»، رئیس امارات انتظار می‌رود، محمد بن زاید به عنوان رئیس این کشور منصوب شود و این به مهمترین عامل تشدید اختلافات و جنگ قدرت بین محمد بن زاید و برادرش طحنون و مرد شماره دو امارات از یک سو و طحنون و خالد از سوی دیگر تبدیل شده است.

طحنون ریاست کمیته امور راهبردی امارات را برعهده دارد و گفته می‌شود، سرنخ تمام توطئه ها و دسیسه چینی‌ها و هرج و مرج های منطقه به او ختم می شود، وی همچنین دارای شرکت‌های تجاری بزرگی در امارات است و رئیس بانک ابوظبی و شرکت های رویال گروپ می‌باشد.

در مقابل، خالد، پسر محمد بن زاید، علاوه بر ریاست دستگاه امنیت، مشاور شورای عالی امنیت ملی نیز می باشد و محمد بن زاید چندین سال است که تلاش برای انتصاب وی به جانشینی خود را آغاز کرده و در این راستا، در صدد انتصاب خالد به عنوان مشاور امنیت ملی به جای طحنون است که طحنون آن را کودتا علیه خود تلقی می‌کند.

به جز مناصب سیاسی و حکومتی، رقابت بین خالد و طحنون در عرصه اقتصادی به ویژه قراردادهای تسلیحاتی و نظامی به چشم می خورد که سردرگمی شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی دنیا را درپی داشته است.

بر اساس منابع آگاه از خاندان حاکم، هم اکنون رقابت بین خالد و طحنون وارد حوزه سایبری و برنامه‌های سری و محرمانه شده و در این راستا، هریک تلاش دارد، این عرصه را از آن خود کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 3 مرداد 1400 - 11:58:0