پگاسوس گیت و نگرانی رژیم صهیونیستی

شنبه 2 مرداد 1400 - 18:25:59
پگاسوس گیت و نگرانی رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: رژیم صهیونیستی برای پیگیری پیامد‌های سیاسی، امنیتی و قضایی رسوایی نرم افزار جاسوسی پگاسوس، کمیته ویژه ای تشکیل داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ رژیم صهیونیستی برای پیگیری پیامد‌های سیاسی، امنیتی و قضایی رسوایی نرم افزار جاسوسی پگاسوس، کمیته ویژه ای تشکیل داد.
کابینه رژیم صهیونیستی کمیته ویژه برای پیگیری پیامد‌های سیاسی، امنیتی و قضایی رسوایی پگاسوس در پی انتشار یک تحقیقات رسانه‌ای درباره آن، تشکیل داد.
مدیرکل شرکت ان.اس.او که نرم افزار جاسوسی پگاسوس را تولید کرده است، قطر و جنبش تحریم بین المللی اسرائیل را مسئول تحقیقات رسانه‌ای دانست که استفاده از این نرم افزار برای جاسوسی از خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و سران کشور‌ها را در سراسر جهان فاش کرد.

مدیرکل ان.اس.او افزود عده‌ای تلاش می‌کنند با استفاده از این مساله به شرکت ما و فناوری سایبری اسرائیل حمله کنند و سازمان عفو بین الملل را هم در این تحقیقات سهیم کردند.
الیاس کرام خبرنگار شبکه الجزیره در قدس گفت اینکه رژیم صهیونیستی، کمیته مشترک با موساد برای پیگیری پیامد‌های رسوایی این شرکت تشکیل داد، به معنای آن است که این رژیم احساس می‌کند به شدت در تنگنا قرار گرفته است و پیامد‌های آن بر روابط دیپلماتیک این رژیم با دیگر کشور‌ها را جدی می‌داند. تحقیق رسانه ای، شرک ان اس او را مسئول نقض گسترده حقوق بشر معرفی می‌کند، زیرا از نرم افزار جاسوسی ساخت این شرکت به نام پگاسوس برای جاسوسی از روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و مخالفان و حتی سران بعضی کشور‌ها استفاده شده است و در بعضی کشور‌هایی که از آن آسیب دیدند، تحقیقاتی در این باره صورت گرفت.
اشلومو گانور تحلیلگر سیاسی صهیونیست گفت ”اسرائیل همه گزارش‌ها و تحقیقات فعلی را توطئه بین المللی تجاری برای ضربه زدن به جایگاه اسرائیل و نیز دستاورد‌های آن در زمینه سایبری، می‌داند. به ویژه که اسرائیل در ساخت این تجهیزات، دارای جایگاه است. “
در ادامه این گزارش آمده است: از نظر رژیم صهیونیستی این تحقیقات، وجهه این رژیم را مخدوش می‌کند، زیرا خودش را رژیمی معرفی می‌کند که کانون دموکراسی در غرب آسیا می خواند. به ویژه که این تحقیقات، این رژیم را در فهرست طرف‌هایی قرار می‌دهد که با رژیم‌های دیکتاتوری همکاری می‌کند که ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند. ناظران همین علت را کافی می‌دانند که مدیر شرکت ان اس او، قطر و جنبش تحریم بین المللی علیه اسرائیل را متهم کند که در این تحقیقات بین المللی دست داشتند، تا بتوانند نگاه‌ها را از اصل ماجرا دور کنند.
طال بافل کارشناس مسائل سایبری گفت ”به نفع صاحبان این شرکت است که دیگر طرف‌ها را متهم کنند که برای تحریم اسرائیل و گرفتن مشروعیت از آن، تلاش می‌کنند تا بتوانند مسئولیت را از خودشان دور کنند. اما آن‌ها و نیز اسرائیل باید مسئولیت را بپذیرد که به چه کسی این قبیل برنامه‌ها را می‌فروشند، تا مانع از جاسوسی و نقض حقوق انسان‌های بیگناه شوند. “
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: اسرائیل بعید نمی‌داند که این تحقیقات، وجهه این رژیم را به عنوان پیشرو در برنامه‌های جاسوسی تهاجمی مخدوش کند. به ویژه که شرکت‌های اسرائیلی هر سال، میلیارد‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند. اسرائیل برای دفاع از خودش می‌گوید این نرم افزارها، زیر نظر وزارت دفاع است و فقط به کشور‌ها و دولت‌ها برای مبارزه با تروریسم و پیگرد جنایتکاران خطرناک، فروخته می‌شود؛ بنابراین اسرائیل از پیامد‌های احتمالی افشای این مسئله نگران است، نه فقط از این نظر که به جاسوسی و نقض حقوق بشر متهم می‌شود، بلکه به این علت که به روابط دیپلماتیک آن با بعضی کشور‌ها آسیب می‌رساند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 2 مرداد 1400 - 16:13:22

پربازدیدها