اقامه نماز عید قربان با حضور بیش از یکصد هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

چهار شنبه 30 تیر 1400 - 12:22:59
اقامه نماز عید قربان با حضور بیش از یکصد هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

تهران- الکوثر: بیش از یکصد هزار فلسطینی با وجود فشارهای صهیونیست ها نماز عید قربان را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نمازگزاران فلسطینی از مناطق مختلف شهر قدس اشغالی راهی مسجد الاقصی شدند تا در کنار دیگر ساکنان کرانه باختری رود اردن نماز عید قربان را برگزار کنند؛ این در حالی است که نیرو‌های اشغالگر قدس تلاش کردند با برپا کردن مراکز متعدد ایست و بازرسی ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی را با مشکل مواجه کنند.


گزارشگر شبکه العالم در گزارشی گفت، به رغم آن که نیرو‌های اشغالگر قدس مسجد الاقصی را به محاصره خود درآورده بودند، این شهر مقدس برای برگزاری مراسم عید قربان آذین بندی شده بود و صدای تکبیر‌های روز عید از مناره‌های مساجد آن به گوش می‌رسید.

ده‌ها هزار نفر از نمازگزاران نیز با به چالش کشیدن اشغالگران و با تاکید بر عربی و اسلامی بودن این شهر، نماز عید را در مسجد الاقصی به جای آوردند. به رغم اوضاع اقتصادی و معیشتی دشوار و مانع تراشی‌های اشغالگران، ساکنان بیت المقدس همچنان بر ادامه زندگی اجتماعی خود و به ویژه برگزاری مراسم اعیاد اسلامی در فضایی از خوش بینی و شادمانی پافشاری می‌کنند.
 
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی گفت: «این گردهمایی با برکت ساکنان قدس و حومه آن در مسجد الاقصی تاکیدی بر میزان ارتباط ایمانی مسلمانان به این مسجد مقدس است و این پیامی آشکار به رژیم اشغالگر قدس است که دست از قدس و مسجد الاقصی بردارد.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود، ساکنان بیت المقدس به رغم مشکلات فراوانی که دارند خوشحالی و شادی خود را به این مناسبت بزرگ نشان می‌دهند. آن‌ها به رغم مشکلات و مانع تراشی‌های اشغالگران با اعتماد به نفس کامل صبح روز عید قربان از خواب بیدار شده و ده‌ها هزارتن از آن‌ها روانه مسجد الاقصی شدند تا نماز عید را برگزار کنند. ساکنان بیت المقدس به طور خاص و همه فلسطینیان به طور کلی برگزاری جشن عید و شادی و سرور را بخشی از به چالش کشیدن اشغالگران، پایداری و دفاع از سرزمین مقدس خود می‌دانند.

مسجد الاقصی حق مسلمانان است
شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی گفت: «این پیامی آشکار به اشغالگران است که مسجد الاقصی حق خالص مسلمانان است و امکان شراکت صهیونیست‌ها یا تقسیم و تجزیه آن وجود ندارد. پیام دیگر این تجمع آن است که یورش اشغالگران به مسجد الاقصی و انجام مناسک تلمودی در آن و سایر اقدامات آن‌ها به زور سلاح صورت می‌گیرد که هیچگونه مشروعیتی به همراه ندارد.»

خبرنگار شبکه در ادامه افزود، فضای عید قربان در قدس سرشار از نماد‌های تاریخی و مقدس بودن این مکان است.

خضر شاهین در پایان گفت، به رغم مانع تراشی‌های رژیم اشغالگر قدس و به محاصره درآوردن نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف در اسلام، ده‌ها هزار فلسطینی بامداد روز عید قربان به سوی این مسجد روانه شدند تا تاکید کنند که این مکان عربی و اسلامی است و به همه جهانیان سالروز عید را تبریک بگویند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 30 تیر 1400 - 12:22:52