دعوت حماس از سفرای کشورهای خارجی برای بازدید از غزه

شنبه 26 تیر 1400 - 18:35:47
دعوت حماس از سفرای کشورهای خارجی برای بازدید از غزه

تهران - الکوثر : جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سفرای کشورهای خارجی در آمریکا را که به اراضی اشغالی سفر کرده اند، دعوت به دیدار از غزه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حماس از سفیران استرالیا، آرژانتین، بوتان، اوکراین، کنیا، گواتمالا، جمهوری چک، مجارستان، جمهوری دومنیکن و تونگا  که به مدت یک هفته برای اطلاع از اوضاع میدانی به فلسطین اشغالی وارد شدند، خواست تا از باریکه غزه و اوضاع انسانی فاجعه بار این منطقه که در نتیجه ۱۵ سال محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی رنج می برد، بازدید کنند.

«باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین الملل حماس در اظهارات مطبوعاتی گفت رژیم اشغالگر صهیونیست با محاصره نوار غزه آن را به مکانی نامناسب برای زندگی تبدیل کرده است و آن را به بزرگترین زندان روباز جهان تبدیل کرده است.

نعیم گفت این محاصره مستبدانه که مجازات دست جمعی فلسطینیان محسوب می شود طبق قوانین بین المللی جنایت جنگی است که مردم فلسطین را از حقوق اساسی خود و داشتن زندگی شرافتمندانه محروم کرده است.

وی تاکید کرد که بیش از ۷۰ درصد جمعیت غزه را کودکان و جوانان تشکیل می دهند و مردم این منطقه از آب آشامیدنی، برق و دارو محروم هستند. بیش از ۸۰ درصد آنها زیر خط فقر هستند و نرخ بیکاری بیش از ۵۰ درصد است و ساکنان غزه حتی اجازه سفر به خارج از این باریکه را نیز ندارند.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 تاکنون باریکه غزه را تحت محاصره همه جانبه دارد و این باریکه را به بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تبدیل کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 تیر 1400 - 18:35:24

دسته بندی :