روحانی : بهترین راه برای مهار کرونا، فاصله گرفتن از ویروس است

شنبه 26 تیر 1400 - 13:32:20
روحانی : بهترین راه برای مهار کرونا، فاصله گرفتن از ویروس است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: راه حل اصلی و بهترین راه برای اینکه از کشور و مردم در مقابل این بیماری حفاظت شود، فاصله گرفتن از ویروس در چارچوب رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با بیان اینکه متاسفانه گزارش ها حاکی از افزایش بستری مبتلایان به ویروس جهش یافته هندی در برخی استان های کشور است، گفت: راه حل اصلی و بهترین راه برای اینکه از کشور و مردم در مقابل این بیماری حفاظت شود، فاصله گرفتن از ویروس در چارچوب رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات است.

حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به گذشت 17 ماه از ورود ویروس کرونا به کشور و فعال شدن آن در اشکال و سویه های مختلف، ووهانی، انگلیسی و هندی، افزود: این ویروس خطرناک در این مدت علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای سلامتی مردم، در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

روحانی با تاکید بر اینکه همه تلاش ها این بوده است که از انتشار و انتقال ویروس در کشور جلوگیری کنیم، گفت: تلاش همه ما باید جلوگیری از عادی انگاری درمورد این ویروس خطرناک باشد و رعایت کامل نکات بهداشتی را باید همچنان در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه به اهمیت تزریق واکسن در مهار و کنترل این بیماری و کاهش آمار فوتی ها، اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از 7 میلیون دوز واکسن تزریق شده و 2 میلیون دوز هم توزیع شده است، در مجموع در دو هفته آینده نیز 10 میلیون دوز واکسن در دسترس خواهد بود و با واکسیناسیون افراد بالای 65 سال و بیماران زمینه ای و مشاغل حساس طی روزها و هفته های آینده،تا پایان این دولت به وعده خود در بخش واکسن عمل خواهیم کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 تیر 1400 - 13:32:8