کودتای خاموش برای حذف نتانیاهو

چهار شنبه 23 تیر 1400 - 18:37:20
کودتای خاموش برای حذف نتانیاهو

تهران- الکوثر: تغییراتی که طی روزهای گذشته در ساختار نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی صورت گرفته، تحولاتی است که می‌توان از آن به کودتای خاموش علیه نتانیاهو یاد کرد. تغییراتی که زمینه قدرت گرفتن نتانیاهو را تضعیف می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، طی روزهای گذشته، در ارتش رژیم صهیونیستی تغییراتی به وقوع پیوست و دهها نفر از فرماندهان نیروی هوایی و زمینی در ارتش برکنار شده، فرماندهان جدیدی جای آنها را گرفته‌اند. از سوی دیگر چند روز قبل رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم نیز تغییر کرد. قریب 8 ماه قبل نیز جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی توسط «بنی گانتس» تغییر کرد. این تغییرات همگی در یک راستا قرار داشته به نظر می رسد مسیر ویژه‌ای را دنبال می‌کنند.

تغییرات ارتش

سایت ارتش رژیم صهیونیستی اوایل هفته جاری رسما خبری را منتشر ساخت که طی آن اعلام شد آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی 18 نفر از فرماندهان ارتش را برکنار کرده، نفرات جدیدی را برای پست‌های نامبرده معرفی کرده است. جایگاه‌های جدید در نیروی هوایی و زمینی قرار دارند. گفته می‌شود تمامی فرماندهان گذشته از حامیان نتانیاهو و فرماندهان جدید در جناح مخالفان وی قرار دارند.

                                                                                                                        ایال حولتا، رئیس جدید شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

تغییر رئیس شورای امنیت داخلی

آغاز هفته جاری نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی طی حکمی «ایال حولتا» را به جای «مئیر بن شابات» به عنوان مشاور نخست وزیر و رئیس شورای امنیت داخلی منصوب کرد. «ایال حولتا» سابقه ریاست شورای برنامه ریزی سیاسی و استراتژیک و ریاست شورای فن آوری موساد را در رزومه خود دارد. «مئیر بن شابات» از شخصیت‌های نزدیک به نتانیاهو بود که 6 سال اخیر در این پست فعالیت داشت.

                 هرتزی هالوی، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی

تغییر جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش

نوامبر 2020 آویو کوخاوی، «هرتزی هالوی» را به جای «ایگال زامیر» به عنوان جانشین جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تعیین کرد. هرتزی هالوی سال 2018 پس از انتصاب «کوخاوی» به عنوان گزینه نخست جانشینی وی مطرح شده بود اما با مخالفت نتانیاهو به این پست نرسید و «ایگال زامیر» که به نتانیاهو بسیار نزدیک بود به عنوان جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد. جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش معمولاً رئیس بعدی ستاد خواهد شد لذا جایگاه مهمی است که همواره بر سر آن رقابت وجود دارد. جایگزینی «هالوی» به جای «زامیر» در حقیقت تغییر رئیس بعدی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی است که از حالا خود را نشان می‌دهد و یک جایگاه دیگر را از نزدیکان نتانیاهو گرفته به مخالفان وی تقدیم می کند.

مجموته تغییراتی که در بالا به آنها اشاره شده شامل تغییر جایگاه کسانی است که همفکران و همراهان نتانیاهو محسوب می‌شدند. این افراد حالا جایگاه خود را به کسانی داده‌اند که مخالفان حقیقی وی هستند. این تغییرات که عمده آن در دولت «نفتالی بنت» به وقوع می‌پیوند تلاشی برای کنار زدن همیشگی نتانیاهو از قدرت است. «نفتالی بنت» در رأس مخالفان نتانیاهو در حال ایجاد تغییراتی است که زمینه حضور دوباره نتانیاهو را تضعیف کرده، مانع به قدرت رسیدن او خواهد شد. علاوه بر اینکه اگر به قدرت هم برسد با این تغییرات، مادامی که این افراد در جایگاه‌های خود قرار داشته باشند، همراهی چندانی با وی نخواهد شد.

یکی از رسانه‌های صهیونیستی طی این هفته نوشت آنچه انگیزه اصلی کابینه کنونی برای به قدرت رسیدن و ائتلاف بوده یک انگیزه قوی ضد نتانیاهو بوده است که هنوز هم ادامه دارد.

این مجموعه اقدامات را می‌توان کودتایی خاموش و بی‌صدا توصیف کرد که دوره «پسا نتانیاهو» از طریق مخالفان وی در حال شکل گیری است تا زمینه‌های بازگشت وی به قدرت را از بین ببرند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
 

 


چهار شنبه 23 تیر 1400 - 14:4:1