گروه‌ها و شخصیت‌های محور مقاومت درگذشت احمد جبریل را تسلیت گفتند

پنج شنبه 17 تیر 1400 - 10:40:18
 گروه‌ها و شخصیت‌های محور مقاومت  درگذشت احمد جبریل را تسلیت گفتند

تهران- الکوثر: گروه‌های محور مقاومت درگذشت دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین راتسلیت گفتند و وی را مبارزی نستوه در مسیر دفاع از آرمان فلسطین و آرمان‌های بزرگ امت اسلامی توصیف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حماس با صدور  پیام تسلیت، جبریل را یک رهبر ملی برای فلسطین توصیف و تاکید کرد:  فرمانده ابوجهاد،  عمر خود را در مجاهدت  برای دفاع از سرزمین، ملت  آرمان فلسطین سپری کرد.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین و بازوی نظامی آن با نام تیپ‌های «الناصر صلاح الدین»  در بیانیه‌ای گفت: مردم فلسطین نقش بزرگ رهبر بزرگ ملی خود در مقاومت برابر اسرائیل و مزدوران و وکلای آنها در منطقه ما را فراموش نخواهد کرد .

در این بیانیه آمده است: فلسطین همواره هدف جبریل بود و فرزندش را در راه دفاع از قدس و آزادی تقدیم کرد . او همچنین مسئول خیلی از عملیات های استشهادی و امنیتی علیه دشمن صهیونیستی بود.

کمیته‌های مقاومت فلسطین همچنین رحلت احمد جبریل را ضایعه برای ملت فلسطین و عموم مبارزان و رزمندگان مقاومت و همه آزادگان جهان خواند.

«انور رجا» مسئول اطلاع رسانی جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم گفت جبریل به این حرف اعتقاد داشت که شهر انقلابیون را فاسد می‌کند و برای مقابله با دشمن باید در خندق رویارویی با دشمن به سر برد.

او افزود: احمد جبریل در دفاع از مقاومت در داخل لبنان هم اثرات بزرگ و ریشه‌داری  از خود را برجای گذاشته است.

«عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت:  جبریل فرماندهی منحصر به فرد و بسیار به کار مقاومت و عملیات‌های آن متعهد بود. او در مقاومت قبل از اینکه از دیگران کاری بخواهد خودش ان را انجام می‌داد و اسرائیل هزار بار روی آن حساب می‌کرد.

« بسام الصالحی» از رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین هم درباره او گفت: جبریل گرد هم آوردن فلسطینیان و اتحاد میان آنها پس از فاجعه یوم النکبه سال ۱۹۴۸ را مسئولیت خود می‌دانست.

«ماهر الطاهر» از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین  گفت: عرصه فلسطین و امت عربی و آزادگان جهان،  مبارز راه عادلانه‌ترین آرمان یعنی آرمان فلسطین را از دست داد.

وی افزود: او هرگز اصول خود را تغییر نداد و به اصول فلسطین برای آزادسازی همه فلسطین پایبند بود.

«فهد سلیمان» معاون دبیر کل جبهه دموکراتیک فلسطین نیز جبریل را یک فرمانده نظامی نوآور و همچنین از موسسان سازمان آزادی بخش فلسطین خواند و گفت: او معتقد بود گرفتن حقوق فلسطینیان از دشمن با مقاومت و سلاح ممکن است.

دفتر سیاسی جنبش انصار الله هم با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت درگذشت احمد جبریل به ملت فلسطین و همه گروه‌های مقاومت و آزادگان جهان تاکید کرد: جبریل از پیشگامان مخالفت با عادی سازی و به رسمیت شناختن رژیم دشمن بود و با سلاح و موضع خود به مقابله با دشمن می‌رفت.

انصار الله تاکید کرد: این رهبر فلسطینی فقید، حامی و پشتیبان آرمان‌های بزرگ امت اسلامی در مقابله با توطئه امپریالیستی آمریکایی از جمله در یمن بود.

این جنبش با بیان اینکه مواضع سیاسی افتخار آمیز دبیر کل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین در حمایت از ملت یمن را فراموش نمی‌کند، گفت: جبریل تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن را توطئه‌ای جهانی توصیف کرده بود.

منابع خبری، ساعاتی پیش، درگذشت احمد جبریل دبیرکل و بنیان‌گذار جبهه مردمی آزادسازی فلسطین را در یکی از بیمارستان‌های دمشق گزارش کردند.

احمد جبریل در سال ۱۹۳۸ از پدری فلسطینی و مادر سوری در روستای یازورا در شهر یافای فلسطین متولد شد. در سال ۱۹۴۸،  با اشغال زادگاه جبریل به دست رژیم صهیونیستی،خانواده جبریل وادار به ترک فلسطین شدند و به سوریه مهاجرت کردند.

جبریل در سال ۱۹۵۶ وارد دانشکده جنگ در مصر شد و در سال ۱۹۵۹ از این دانشکده فارغ التحصیل شد و سپس با درجه افسری به ارتش سوریه پیوست. او همزمان فعالیت مخفی خود برای تقویت مقاومت در میان فلسطینیان مقیم سوریه را آغاز کرد و در نهایت، جبهه مردمی آزادسازی فلسطین را بنیان نهاد؛ اما به علت اختلافی که در سال ۱۹۶۳ با «امین الحافظ» نخست وزیر وقت سوریه پیدا کرد، خدمت در ارتش سوریه را رها کرد و توان خود را در مسیر رهبری جبهه تازه تأسیس گذاشت.

جبریل در جریان ناآرامی‌های سوریه در کنار محور مقاومت و ارتش سوریه به مقابله با گروه‌های تروریستی پرداخت.

او  در بخشی از سخنانش درباره امام خمینی (ره) می‌گوید: «سید روح‌الله خمینی توانست جهان اسلام را از خواب بیدار کند و به مسلمانان حیات جدیدی ببخشد».


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


پنج شنبه 17 تیر 1400 - 9:49:19