برگزاری اجلاس گفتگوهای بین الافغانی در تهران

چهار شنبه 16 تیر 1400 - 16:36:29
برگزاری اجلاس گفتگوهای بین الافغانی در تهران

تهران - الکوثر : اجلاس گفت وگوهای بین الافغانی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اجلاس گفتگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان ،شخصیت های  عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان امروز چهارشنبه  به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی  " محمد جواد ظریف "  وزیر امور خارجه ایران  در تهران افتتاح شد. 

ظریف در افتتاحیه این نشست با اشاره به مداخله نظامی  آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی های بسیاری شده است گفت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه ایران،  با اشاره به نتایج نامطلوب ادامه منازعات در افغانستان، بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی و تعهد به راهکارهای سیاسی را بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریانهای سیاسی افغانستان دانست و آمادگی  ایران را برای کمک به روند گفتگوها میان جناحهای موجود برای حل و فصل مناقشات و بحران ها در افغانستان  اعلام کرد.

ظریف همچنین بر تعهد جمهوری اسلامی ایران، جهت کمک به توسعه همه جانبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

رهبری هیات دولت افغانستان در این دور از مذاکرات را «یونس قانونی» وزیر امور خارجه پیشین افغانستان،  و رهبری هیات مذاکراتی گروه طالبان را «عباس استانکزی» معاون دفتر این گروه بر عهده دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 تیر 1400 - 16:36:20