دیدار وزیر امور خارجه قطر با رئیس جمهور لبنان

چهار شنبه 16 تیر 1400 - 9:42:37
دیدار وزیر امور خارجه قطر با رئیس جمهور لبنان

تهران - الکوثر : محمد بن عبد الرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی که روز سه شنبه وارد بیروت شد‏‏، با میشل عون دیدار کرد. این دیدار با حضور محمد حسن جابر الجابر سفیر قطر در لبنان برگزار شد.

وزیر خارجه قطر در این دیدار بر آمادگی کشورش را برای ارائه کمک‌های لازم به منظور حل بحران‌هایی که لبنان در تمام زمینه‌ها با آن روبروست، اعلام کرد.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» افزود ، دوحه  آماده است  برای برون رفت لبنان از شرایط دشوار کنونی و پیامدهای خطرناک آن در تمام سطوح  کمک کند.

میشل عون نیز دراین دیدار به شرح وضعیت بحران لبنان و تعویق تشکیل دولت پرداخت و گفت، کمکهای قطر می‌تواند تا حد زیادی به حل بحران‌های کنونی کشور کمک کند و لبنانی ها هم  از این مساله  استقبال میکنند.

براساس این گزارش، «سعد حریری»  نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز با وزیر خارجه قطر دیدار کرد و دوطرف دراین دیدار به بررسی مسائل سیاسی و روابط دوجانبه پرداختند.

درهمین حال، «نبیه بری » رئیس‌ پارلمان لبنان درسخنانی  سفر وزیر خارجه قطر را بسیار با اهمیت  دانست  وابراز امیدواری کرد، این سفر تاثیرات مثبتی برای لبنان داشته باشد.

فوریه گذشته «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دیدار با سعد الحریری که به دوحه سفر کرده بود، طرف‌های سیاسی در لبنان را به اولویت‌دهی به منافع ملی و تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان ترغیب کرد.

الحریری در این دیدار مهم‌ترین تحولات لبنان و تلاش‌های مربوط به تشکیل دولت جدید را بررسی کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 تیر 1400 - 8:58:39