سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :

تصاویر دوربین‌ ها در اختیار آژانس قرار نمی‌ گیرد

دو شنبه 14 تیر 1400 - 16:45:27
تصاویر دوربین‌ ها در اختیار آژانس قرار نمی‌ گیرد

تهران - الکوثر : سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها" و پایان توافق ایران و آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، تصاویر دوربین‌ ها در مراکز هسته‌ ای در اختیار آژانس قرار نمی‌ گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه درباره سفر آتی معاون مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی به تهران تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ایران، بر اجرای دقیق قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها" تاکید دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اظهار کرد: اگر مسئولان آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در سفر به تهران به دنبال پایش و رصد بالاتر از پروتکل‌ها و استانداردها هستند، بدانند با توجه به پایبند نبودن طرف‌های غربی به برجام، ایران اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار نمی‌ دهد.

«محمود عباس‌زاده مشکینی» گفت: هر تصمیمی که در جریان سفر معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گرفته شود، باید با توجه به نظر مجلس شورای اسلامی ایران باشد.

جمهوری اسلامی ایران،23 فوریه 2021 میلادی،در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شده بود نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توافق کردند که اطلاعات دوربین‌های نصب شده در هشت تاسیسات یا ساختمان برای سه ماه نگهداری شود و در صورتی که توافقی بین ایران و طرف‌های برجامی حاصل نشد اطلاعات دوربین‌ها پاک شود.

پس از آن نیز با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به موازات مذاکرات وین در جریان است،ایران تصمیم گرفت حفظ داده‌های دوربین های نظارتی را به مدت یک ماه از تاریخ 24 می 2021 (سوم خردادماه ۱۴۰۰) ادامه دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 تیر 1400 - 16:44:45