مقام ایرانی اعلام کرد:

محروم شدن آژانس از دسترسی به تصاویر دوربین‌ها تا احیای برجام

شنبه 12 تیر 1400 - 10:59:59
محروم شدن آژانس از دسترسی به تصاویر دوربین‌ها تا احیای برجام

تهران- الکوثر: یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است تا زمانی که برجام احیا نشود، ایران فیلم دوربین‌های نصب شده در تأسیسات هسته‌ای را در اختیار بازرسان آژانس قرار نخواهند داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام ارشد ایرانی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصریح کرد، تا زمانی که مذاکرات وین برای احیای برجام به نتیجه نرسد، اطلاعات موجود بر روی دوربین‌های نصب شده در تأسیسات هسته‌ای ایران را در اختیار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نخواهند داد.

شبکه سی ان ان بدون آن که نام مقام ایرانی را ذکر کند، گزارش کرد که یک مقام ارشد جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با این شبکه آمریکایی این گونه گفته است: «اگر مذاکرات به موفقیت برسد، ایران قطعاً تصاویر ویدئویی را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان خواهد داد».

وی ادامه داد: «به اشتراک گذاری ویدئوها به شیوه پیشروی مذاکرات (وین برای احیای برجام) بستگی دارد. کلید این مسئله، توافق است. (توافقی که طبق آن) آن‌ها در خصوص چیزی توافق کنند که درهای همکاری و فهم بهتر از جمله در زمینه شفافیت را باز کند».

تفاهم بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مجوز بازبینی تصاویر ویدئویی دوربین‌های نصب شده در برخی سایت‌های هسته‌ای ایران را به بازرسان آژانس می‌دهد، سوم تیرماه منقضی شد و تاکنون تمدید نشده است.

با این حال، این مقام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد تهران به هیچ عنوان تا زمانی که مذاکرات وین ادامه دارد، قصد از بین بردن داده‌های موجود در تصاویر ویدئویی ضبط شده را ندارد اما تصمیم گرفته است در حال حاضر این تصاویر را از دید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه دارد زیرا به دیپلماسی اجازه پیشروی می‌دهند.

این مقام ایرانی هرگونه ادعا را مبنی بر این که ممانعت از دسترسی فعلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به داده‌های ضبط شده روی دوربین‌ها، احتمال حصول توافق هسته‌ای را از بین می‌برد، رد کرد و گفت که آژانس در نهایت در صورت احیای برجام، می‌تواند تمامی تصاویر را به صورت یکجا مشاهده کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 12 تیر 1400 - 10:59:46