به زیر کشیدن مجسمه‌های ملکه انگلیس در کانادا

جمعه 11 تیر 1400 - 18:51:39
به زیر کشیدن مجسمه‌های ملکه انگلیس در کانادا

تهران- الکوثر: مردم بومی در شهر وینیپگ کانادا مجسمه های ویکتوریا و الیزابت دوم، ملکه های انگلیس را که در مقابل ساختمان مجلس قانونگذاری استان مانیتوبا نصب شده بود، به زیر کشیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی سی، این حرکت اعتراضی در روزی صورت گرفت که هزاران نفر به خیابان های شهروینیپگ آمدند تا یاد قربانیان و بازماندگان مدارس شبانه روزی بازآموزی را گرامی بدارند. 

بسیاری از معترضان به یاد کودکان بومی اعزام شده به مدارس شبانه روزی دردوره استعماری  پیراهن نارنجی پوشیده بودند. آنها روی مجسمه ها رنگ ریخته و سپس آنها را با طناب روی آسفالت انداختند. مجسمه ملکه ویکتوریا با پرچم کانادا پوشانده شده بود که روی آن جمله "ما کودک بودیم."We) Were Children) نوشته و پایه مجسمه ها  با آثار کف دست به رنگ قرمز پوشانده شده بود.

 پلیس یک مرد را با استفاده از شوکر برقی بازداشت کرده است. جزئیات این دستگیری اعلام نشده است.

پیش از این، گورهای دسته جمعی کودکان در داخل یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک سابق مخصوص بومیان در کانادا کشف شده بود.

مدارس شبانه روزی در کانادا با هدف همسان سازی اجباری جوانان بومی ایجاد شد. این مدارس توسط دولت و سازمانهای مذهبی اداره می شدند. در طی چندین دهه، حدود 150 هزار کودک بومی در چنین مدارسی تحصیل نموده و حدود چهار هزار نفر از آنها به دلایل مختلف در این دوره های بازآموزی فوت کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

 


جمعه 11 تیر 1400 - 18:49:23