فوربس:

طالبان 700 خودرو نظامی ارتش افغانستان را به غنیمت گرفت

پنج شنبه 10 تیر 1400 - 19:51:31
طالبان 700 خودرو نظامی ارتش افغانستان را به غنیمت گرفت

تهران- الکوثر: نشریه آمریکایی فوربس با اشاره به پیشروی‌های طالبان اعلام کرد که این گروه در یک ماه اخیر میلادی حدود 700 خودروی نظامی را به غنیمت گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشریه فوربس در گزارشی از یک تحقیق نوشت، طالبان تنها در ماه «ژوئن» توانسته است 700 خودروی نظامی و ده‌ها خودرو زرهی و سیستم‌های توپخانه‌ای دولت افغانستان را به غنیمت بگیرد.

این آمار از یک گزارش تحقیقی منبع باز که در وبلاگ «اوریکس» منتشر شد به دست آمده است. «جوست الیمانز» منتشر کننده این گزارش، صدها عکس و ویدئو از تجهیزات نظامی سالم و همچنین ازکارافتاده‌ نیروهای دولتی افغانستان را بررسی کرده است که توسط طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

بر اساس بررسی این وبلاگ، تا عصر 30 ماه ژوئن، 715 دستگاه وسیله‌ نقلیه‌ سبک از جمله 65 خودروی ازکارافتاده به تصرف طالبان درآمده است.

در گزارش فوربس نیز آمده است که به احتمال زیاد تجهیزات و وسایل بیشتری ا نیروهای دولتی به‌دست طالبان افتاده باشد اما به‌ دلیل ضبط‌ نشدن در عکس‌ها یا فیلم‌ها، به حساب نیامده است.

بر اساس این گزارش، در سال 2018 نیروهای دولتی افغانستان با حدود 26 هزار خودرو نظامی از جمله 13 هزار «هاموی» عملیات انجام می‌دادند.

بر اساس گزارش منتشر شده، تا سال 2021 دست کم 25 هزار هاموی به افغانستان منتقل شده است و در نبردهای شدید، دولت افغانستان به طور معمول 100 هاموی در هفته از دست داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 10 تیر 1400 - 19:51:4