روحانی : اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران تروریسم اقتصادی است

چهار شنبه 9 تیر 1400 - 13:52:6
روحانی : اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران تروریسم اقتصادی است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت آمریکا در خروج از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه ضد جمهوری اسلامی ایران را تروریسم اقتصادی خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در سه سال گذشته مردم ایران با تروریسم اقتصادی آمریکا مواجه بودند، افزود: کاری که رئیس جمهوری پیشین آمریکا ضد ایران کرد، از جنگ بالاتر و تروریسم اقتصادی ضد بیماران و حتی افراد مسن بود.

روحانی با اشاره به تاکید مقامات دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام نیز گفت: مردم ایران توقع دارند این کار سریع تر اجرا شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه برای جهانیان روشن شد که ایران هیچ گاه به دنبال سلاح کشتارجمعی، شیمیایی، میکروبی و هسته ای نبوده است، تصریح کرد: برجام سندی است که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست بلکه به دنبال فعالیت های هسته ای برای مقاصد صلح آمیز است.

روحانی همچنین با یادآوری فاجعه هفتم تیر 1360 گفت: کشور‌های غربی و منافقین به عنوان مزدوران آن‌ها،با طراحی این توطئه شماری از مسوولان ممتاز جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساندند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به بمباران شیمیایی شهر سردشت،شمال غرب ایران، در سال 1366 ( 28 ژوئن 1987) توسط ارتش رژیم بعث عراق نیز اشاره کرد و افزود: ارتش رژیم بعث عراق از انواع سلاح های شیمیایی در میدان جنگ ضد ایران استفاده کرد و مجموعاً  9 هزار مصدوم شیمیایی جنگ در ایران حضور دارند که بخش های سیاسی و حقوقی باید همه توان خود را برای پیگیری شکایت آنان در مراجع بین المللی به کار گیرند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 تیر 1400 - 13:51:55