برهم صالح : آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرد

سه شنبه 8 تیر 1400 - 16:43:15
برهم صالح : آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرد

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری عراق حمله بامداد دوشنبه آمریکا به حشد الشعبی در مرز این کشور با سوریه را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت کشورش دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز سه شنبه در بیانیه ای تاکید کرد، این تنش‌ها محکوم و مصداق بارز نقض حاکمیت سرزمینی و امنیت ملی عراق است و کوشش ‌های ملی برای تحقق امنیت و ثبات را با مشکل مواجه می‌کند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است، بغداد حاضر نیست میدان درگیری و نزاع در محوربندی‌ها باشد چون آن را خلاف معاهده‌های بین‌المللی می‌داند.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد، این حمله و حوادث پیش از آن از جمله حملات راکتی در اربیل و دیگر نقاط اقداماتی غیر قابل قبول و قانون‌شکنانه است که به منافع عالی کشور آسیب می‌زند.

در این بیانیه از همه طرف ها خواسته شده که با خویشتنداری مانع از تنش شوند و به اقدام های آسیب زا به امنیت و ثبات عراق و منطقه دست نزنند.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد، عراق با قاطعیت و تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای از همه مسیرها برای گفت‌وگو با همه طرف‌ها به منظور تضمین امنیت، ثبات و تحقق حاکمیت سرزمینی خود و کاهش تنش‌ها در منطقه حمایت می‌کند و با هرگونه اقدام خصمانه ازجانب هر طرف و به هر شکلی مخالف است.

جنگنده های آمریکایی بامداد دوشنبه سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند که در این حملات 4 نیروی عراقی به شهادت رسیدند. به دنبال این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 تیر 1400 - 16:43:6

دسته بندی :