واکنش حشدالشعبی به حملات آمریکا در مرز عراق و سوریه

دو شنبه 7 تیر 1400 - 16:24:25
واکنش حشدالشعبی به حملات آمریکا در مرز عراق و سوریه

تهران- الکوثر: به دنبال حمله شب گذشته جنگنده های آمریکایی به نیروهای الحشد در مرز عراق و سوریه، سازمان الحشد الشعبی عراق با صدور بیانیه ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، الحشد الشعبی در ارتباط با حمله آمریکا علیه نیروهایش در غرب استان الانبار بر تحت پیگرد قرار دادن عوامل این حمله در سرزمین عراق تاکید کرد.

بیانیه مزبور تجاوز صورت گرفته را در چارچوب تضعیف عراق و نیروهای امنیتی این کشور و الحشد و تقویت گروه های تروریستی توصیف کرد.

جنگنده های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند.

 به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می بردند.

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

ائتلاف سیاسی فتح نیز در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیروهای بسیج مردمی عراق دانست.

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح در توییتی نوشت: حمله ظالمانه جنگنده های آمریکایی به مجاهدان الحشد الشعبی در تیپ 12 (کتائب سیدالشهدا) در القائم (مرز بوکمال) دلیل یاس آنها از منزوی کردن حشد الشعبی بعد از رژه عظیمی بود که برگزار شد و ثابت کرد که الحشد نیروی رسمی مدافع عراق و ملت آن در مقابل دشمنان است.

اسدی افزود: خون هایی که جاری شد به خشم عراقی ها علیه هر متجاوز ستمکاری مبدل خواهد شد.

همچنین کتائب سیدالشهداء عراق در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اعلام کرد که از حالا به بعد وارد جنگ بی امان با اشغالگران آمریکایی شده ایم و بنابر این هواپیماهای آمریکا را در آسمان عراق هدف قرار خواهیم داد.

این گروه مقاومت عراقی اسامی شهدا را حسین علی عبد الحسین صالح البیضانی، کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی، کرار عبدالعزیز زینل الشبکی، محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی اعلام کرد.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور در بیانیه ای اعلام کرد حمله جنگنده های آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است.

ائتلاف سیاسی فتح عراق نیز امروز در بیانیه ای این حمله را «واکنش به رژه روز شنبه الحشد» دانست و ادامه گفت و گوهای راهبردی عراق با آمریکا را «اتلاف وقت» خواند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 7 تیر 1400 - 16:24:15