طالبان: حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان نقض توافقنامه است

شنبه 5 تیر 1400 - 11:37:50
طالبان:  حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان نقض توافقنامه است

تهران- الکوثر: سخنگوی طالبان گفت باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به معنای نقض توافقنامه قبلی حاصل شده بین طالبان و آمریکاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، سخنگوي طالبان باقي ماندن ۶۵۰ سرباز آمریکایی را در افغانستان رد کرد.

سهيل شاهين در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به معنای نقض توافقنامه قبلی حاصل شده بین طالبان و آمریکاست.
 


سخنگوی طالبان در پاسخ به اين سوال که آیا طالبان قصد حمله به اين سربازان را دارد؟ گفت: "اگر آن‌ها در اینجا باقی بمانند، فکر می‌کنم این به نوعی، همان تداوم اشغالگری است. آن‌ها آن (توافقنامه) را نقض کرده اند و ما حق نشان دادن واکنش کامل را داریم. "

در فوریه ۲۰۲۰، ایالات متحده با طالبان توافقی امضا کرد تا اگر طالبان به شرایط توافق پایبند بماند، سربازان را ظرف ۱۴ ماه از افغانستان خارج کند. طرفین با یک خروج تدریجی، مبتنی بر شرایط ظرف ۱۴ ماه توافق کردند و توافق خروج «همه نیرو‌های نظامی ایالات متحده، متحدان آن، و شرکای ائتلاف از جمله کارکنان غیرنظامی غیردیپلماتیک، پیمانکاران امنیتی خصوصی، مربیان، مستشاران و کارکنان تدارکاتی خدماتی» را در بر می‌گیرد. در فاز اول آمریکا تعداد نیرو‌های خود را ظرف ۱۳۵ روز از ۸۶۰۰ به ۵۰۰۰ نفر کاهش می‌دهد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 5 تیر 1400 - 9:48:37

دسته بندی :