روحانی : تحریم و جنگ اقتصادی به عنوان جنایتی خاموش علیه بشریت شناخته شود

سه شنبه 25 خرداد 1400 - 15:37:11
روحانی : تحریم و جنگ اقتصادی به عنوان جنایتی خاموش علیه بشریت شناخته شود

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، تحریم و جنگ اقتصادی به عنوان جنایتی خاموش علیه بشریت شناخته و ثبت شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن روحانی رئیس  جمهوری  ایران در جلسه روز سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: لازم است برای آگاهی همگان سند جنایت تحمیل جنگ اقتصادی و اعمال کنندگان تحریم‌های فراگیر و بی‌سابقه منتشر شود تا همه دنیا از جنایت ضد بشری دولت ترامپ علیه ملت ایران آگاه شوند.

روحانی با اشاره به عوارض جنگ اقتصادی و تاثیر آن بر توسعه اقتصادی کشور و زندگی و معیشت عامه مردم افزود: جنایت علیه بشریت به طور معمول در اذهان عمومی، معادل جنگ و درگیری نظامی دیده می‌شود در صورتی که تحریم و جنگ اقتصادی نیز باید به عنوان جنایتی خاموش علیه بشریت شناخته و ثبت شود.

رئیس جمهوری ایران همچنین گفت :   ایران به عنوان قربانی این اقدام غیر انسانی سند جنایت تحریم کنندگان را به جهانیان ارائه خواهد کرد.

روحانی گفت: در کنار سند جنایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا  که در راه توسعه و پیشرفت یک کشور و ملت مانع ایجاد کرد و به معیشت مردم و حتی سلامت و بهداشت و درمان آنان آسیب و زیان وارد ساخت باید سند مقاومت و مدیریت مقابله با جنگ اقتصادی هم به دنیا ارائه شود.

رئیس جمهوری ایران همچنین با قهرمانانه خواندن سند مقاومت و مدیریت جنگ اقتصادی گفت: اینکه بعد از سه سال و نیم جنگ اقتصادی تحریم‌گذاران امروز به شکست خود اذعان می‌کنند، خود گواه بزرگی بر پیروزی ملت ایران و مدیریت موثر در مقابله با جنگ اقتصادی است که همه موظف به ارائه این سند هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 خرداد 1400 - 15:37:5