حسان دیاب : انفجار بندر بیروت نتیجه فساد در کشور بود

شنبه 22 خرداد 1400 - 12:59:19
حسان دیاب : انفجار بندر بیروت نتیجه فساد در کشور بود

تهران - الکوثر : نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت، بدون شک فساد گسترش یافته درکشور اولین مسئول انفجار بندر بیروت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در گفتگو با خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت  اظهارداشت، اعتراف می‌کنم که فساد مرا شکست داد؛ چراکه در مقابل آن تقریبا تنها بودم .

دیاب به خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت گفت، شما به دلیل از دست دادن عزیزانتان زخم‌های عمیقی دارید و خشمتان قابل درک است زیرا اتفاقی که افتاد یکی از نتایج فساد در کشور است و ما به همبستگی و اتحاد برای شکست فساد نیاز داریم.

انفجار بندر بیروت در چهارم اوت سال ۲۰۲۰ به کشته شدن ۲۰۰ تن و زخمی شدن ۶۰۰۰ تن دیگر و آسیب رسیدن به ساختمان‌های اطراف بندر بیروت منجر شد.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد بحران سیاسی شد. به دنبال این  بحران ، «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر وقت استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد.

درپی انصراف ادیب «سعد الحریری»‌ به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز با گذشت چند ماه هنوز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 22 خرداد 1400 - 12:58:45

دسته بندی :