آخرین تلاشهای نتانیاهو برای ماندن در قدرت

شنبه 22 خرداد 1400 - 11:41:6
آخرین تلاشهای نتانیاهو برای ماندن در قدرت

تهران - الکوثر : نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین تلاش‌های خود برای بر هم زدن ائتلاف جدید و ماندن در قدرت، پیشنهادی را به رئیس حزب آبی و سفید داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  برای شکست دولت ائتلافی «نفتالی بنت» رئیس حزب «یمینا» و «یائیر لاپید» رهبر رئیس  «یش عتید»، به «بنی گانتس» وزیر جنگ و رئیس حزب آبی و سفید این رژیم پیشنهاد سه سال نخست وزیری داده است.

براساس پیشنهاد  نتانیاهو ، وی  از سمتش استفاده خواهد کرد و بنی گانتز به عنوان رئیس ائتلاف آبی و سفید به مدت سه سال نخست‌وزیر خواهد بود و نتانیاهو در طی این سه سال به عنوان  نخست‌وزیر چرخشی درنظر گرفته خواهد شد.

پیشنهاد نتانیاهو  پس از آن مطرح می‌شود که چهارشنبه دو هفته پیش، لاپید موفق به تشکیل ائتلاف دولتی برای کنار زدن نتانیاهو شد و موفقیت خود در تشکیل کابینه جدید را رسما به «رئوون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

«یاریو لیوین» رییس کنست رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، رأی گیری برای تشکیل کابینه لاپید ساعت ۱۶ روز یکشنبه آینده انجام شده و پیش بینی می‌شود، دولت ائتلافی لاپید و بنت شمار کرسی‌های کافی برای سکانداری اداره رژیم صهیونیستی را به دست آورد.

بنابر اعلام دفتر رییس رژیم صهیونیستی ، نفتالی بنت و لائیرلاپید به نوبت سمت نخست وزیری دولت جدید را عهده‌دار خواهند شد.

بدین ترتیب نتانیاهو پس از ۱۲ سال نخست وزیری به آخر خط رسید و باید با صندلی نخست وزیری خداحافظی کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 22 خرداد 1400 - 11:40:56

دسته بندی :