تاکید قالیباف بر ضرورت توجه به تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم‌سالاری دینی

چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 14:5:59
تاکید قالیباف بر ضرورت توجه به تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم‌سالاری دینی

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، تبیین مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم‌سالاری دینی نباید ذیل فضاهای سیاسی کشور به حاشیه برود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز چهارشنبه  در ابتدای نشست علنی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی  در سالروز رحلت امام خمینی ( ره ) معمار انقلاب تبیین بسیار مهم و دقیقی از مردم‌سالاری دینی به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه دادند.

قالیباف افزود : به دلیل اهمیت  تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید اجازه دهیم این مبحث ذیل فضاهای سیاسی کشور به حاشیه برود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پیروزی امام خمینی ( ره ) را دارای دو محور اصلی « خداباوری و مردم باوری » خواند و افزود: در منطق قرآنی اعتقاد  این است که مردم می توانند هر شرایطی را هر چه قدر سخت و دشوار، تغییر دهند و اراده ملت می تواند معجزه اجتماعی بیافریند.
قالیباف همچنین گفت:  جمهوریت و اسلامیت دو چیز جدا از هم نیستند که به هم الصاق شده باشند، این یک حقیقت واحد است؛ جمهوریتش از دین گرفته شده و اسلامیتش مردمی است.
به گفته قالیباف : در آموزه های امام  خمینی ( ره ) مردم‌سالاری دینی در دو محور مشخص می شود؛ اول انتخاب حاکمان به دست مردم و با رأی آنها که مهمترین جلوه آن انتخابات است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه گفت: کسانیکه با هر نیتی به محض دیدن هر اشکالی انتخابات را تضعیف می کنند نمی توانند ادعای مردم‌سالاری کنند.
قالیباف درخصوص دومین محور مردم‌سالاری دینی در آموزه های امام خمینی (ره) نیز افزود: دومین محور؛ نظارت بر عملکرد مسئولان و مراقبت از این است که در راستای منافع عمومی عمل کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 14:5:52