واکنش حماس به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

سه شنبه 18 خرداد 1400 - 18:27:29
واکنش حماس به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ، اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات روز گذشته خود، اقدامات تل‌آویو علیه مردم فلسطین را «دفاع از خود» خواند و بر موضع این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، ما تداوم حمایت‌های نظامی آمریکا از اشغالگران و دادن انواع تسلیحات پیشرفته به آن‌ها را محکوم می‌کنیم و این اقدامات، آمریکا را مستقیما در تجاوز علیه ملت فلسططین سهیم می‌کند.

در بیانیه حماس آمده است، به دولت آمریکا می گوییم  اگر در ایجاد ثبات و رفاه در منطقه جدی هستند،‌ باید به خواست ملت آزاده فلسطین احترام بگذارند و به حقوق بین‌الملل پایبند باشند و قطعنامه‌های بین‌المللی را که بر حق آزادی،‌ استقلال و بازگشت ملت ما به سرزمین‌شان تأکید دارد،‌ اجرایی کنند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، ما در آمریکا به حمایت از اسرائیل و تامین نیازهای آن برای تضمین امنیت خود و تقویت سامانه گنبد آهنین پایبند هستیم.

در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه که از 10 می تا 21 می ادامه داشت، 248 فلسطینی از جمله 69 کودک، 39 زن و 17 سالخورده به شهادت رسیده و 1910 نفر نیز زخمی شدند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد سه بار برای توقف حملات رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد که هر سه نشست به دلیل کارشکنی های آمریکا بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 18 خرداد 1400 - 18:27:18

دسته بندی :