رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی، مهمترین ابتکار امام خمینی (ره) بود

جمعه 14 خرداد 1400 - 11:53:45
رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی، مهمترین ابتکار امام خمینی (ره) بود

تهرن - الکوثر : رهبر معظم انقلاب امروز در سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) تاکید کردند: مهمترین ابتکار امام بزرگوار عبارت است از جمهوری اسلامی.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر و نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه‌های سیاسی گوناگون کرد بعد به آن تحقق و عینیت بخشید.

ایشان افزودند: در بین نظام‌های عالم که در یکی دو قرن اخیر تشکیل شده، بنده هیچ نظامی را سراغ ندارم که به اندازه جمهوری اسلامی پیش‌بینی زوالش شده باشد. از روز اول بدخواهانی که نمیتوانستند تشکیل نظام را هضم کنند، می‌گفتند این نظام تا دو ماه دیگر و ... از بین خواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: این‌ها نگاهشان به خیلی از انقلاب‌ها و نظام‌های برآمده از انقلاب‌ها بود. این انقلاب‌ها در سراسر جهان شروع شوق‌انگیز و پایان زهرآگینی داشتند.

رهبر معظم انقلاب گفتند: راز پرشکوه و افتخار بخش ماندگاری این نظام این دو کلمه است: جمهوری و اسلامی؛ مردم و اسلام؛ جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی مردمسالاری دینی.

ایشان افزودند: کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر و نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه‌های سیاسی گوناگون کرد. بعد به آن تحقق و عینیت بخشید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 خرداد 1400 - 11:49:32